Dacia Duster “la munte si la mare, la soare si pe ploaie”

La mai bine de 6 luni de când am lăsat un Duster, Dacia Duster, în parcarea subterană a biroului de marketing al producătorului, am luat la test  încă un Duster pe benzină. De data asta am vrut să văd cu simţurile mele cum funcţionează un exemplar  4X4 după ce a rulat deja câteva mii de km, chiar şi în condiţii de test – asta însemnând mai mult decât în condiţii normale.

Ei bine, maşina funcţionează excelent. Evident că nu ar lăsa-o cei de la Dacia pentru test dacă nu ar funcţiona aşa. Dar după ce au trecut-o prin furcile gaudine o duzină de ziarişti dornici să-şi demonstreze capacilăţile editoriale, orice maşină suferă schimbări. Chiar dacă sunt minore. Chiar dacă vorbim de câţiva „greieraşi” pe la parţile din plastic din interiorul său.

Dusterul a rămas aceeaşi maşină interesantă pe dinafară şi mai puţin interesantă la interior. Privită din orice unghi, Dusterul este o maşină 4X4 – ceea ce nu se poate spune despre toate concurentele sale mai scumpe si versate. Interiorul, deşi comod şi relativ spaţios, păcatuieşte prin folosirea plasticului cu iz de furnir. Poate i-ar mai trebui şi o plafonieră pentru bancheta din spate.

Am tot auzit că Dusterul 4X2 şi breakul Logan se pot concura. Cum le place celor din marketing să spună, produsele se canibalizează. Nu este neapărat o inepţie dacă te uiti pe lista de preturi,  aşa că am încercat să folosesc Dusterul meu cu propulsor pe benzină de 1.6 litri, cu cele 6 trepte foarte scurte ale sale, pe post de maşină de transport.

Am rabatat bancheta din spte – care se pliază în regim 1/2 – şi am obtinut un spatiu relativ mare in care au incăput 2 fotolii. Dacă ar fi fost cazul unor lăzi cu bere sau cutii cu pungi de zahăr, atunci lucrurile ar fi fost la fel de uşor rezolvabile. Şi asta ma face să spun că cele două maşini se pot „canibaliza”. Mai mult, mi se pare că dai mai bine în sat, ca patron de boutique, dacă te întorci de la Metro cu un Duster, chiar şi 4X2, decât cu un Logan break.

Unde mai pui că va exista, probabil, în viitorul apropiat, posibilitatea ca în oferta producătorului să existe o Dacia Duster cu GPL din fabrică, asa cum se vinde o „specie” de Dacia Logan. În acest caz, 4X2 sau 4X4, Dusterul devine şi mai interesant pentru bouticari!
Oricum, Dacia Duster se pare că s-a vândut mai bine in utilarea 4X4, anume  59 procente şi mai slab în varinatele 4X2. Un astfel de raport de procente este exact pe dos faţă de ce se întâmplă în cazul concurentelor corssovere de la Hyundai, Nissan etc. Lumea în care a ajuns deja Duster a reuşit să absoarbă aproximativ 100.000 de unităţi, de la momentul 0, până în prezent.

Dar Dacia Duster poate mai mult, este usoara si fâşneaţă, asta se vede cel mai bine când o pui la treabă pe off-road.

Aştept cu nerăbdre o „partidă” de off-road pentru posesorii care şi-au cumparat Dacia Duster în a o folosi şi pentru expeditii fără asfatl. O astfel de iniţiativa ar fi cel mai potrivit să aparţină producătorului, cel puţin în primă fază. Evident, cu un pilot de off-road drept tutore. Cine s-ar băga? Poate Alain Prost!

S-ar putea sa iti placa si...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


× 5 = 20

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>