Marfa, pălăria şi comercianţii: Fiat Doblo!

Este mai degrabă lată, decât lungă, dar e şi lungă. Un lucru este însă sigur, e înaltă, tare înaltă! Poate fi orice, dar este în cazul de faţă o maşină: Fiat Doblo Panorama My Life. Aşa îi zice versiunii de Fiat Doblo cu scaune – nu de marfă – pe care am avut-o la test zilele trecute.

Maşina are la ea, sau în interiorul său, cam tot ce ar trebui să inglobeze o maşină cu pretenţii pusă acum pe piaţă: motorizare Euro 5, mai puţin întâlnitul – deocamdată – sistem de economisire a combustibilului Start şi Stop, control pe tracţiune, chiar şi 7 locuri. Sub capotă mi-a fost oferit un diesel, multijet, de 1.6 litri cuplat la o cutie în 6 trepte. Asta a făcut ca în plimbarile în afara oraşului Fiat-ul să consume puţin, pe alocuri chiar şi sub 5 litri la suta de km.

Uitlitaritate
Cum să foloseşti un Fiat Doblo Panorama sau de ce să-ţi iei o astfel de maşină? Asta a fost întrebarea la care am încercat să-mi răspund în cei aproximativ 400 de km pe care i-am parcurs în condiţii de test. De ce să nu-ţi cumperi un monovolum mai elegant şi să umbli pe stradă cu o maşina care nu este foarte hotarâtă cu ce vrea să fie pe lumea asta: cargo sau turism? Totuşi, poţi să apelezi la Opel, Ford, Citroen etc. pentru o maşină mare de familie, cu 5 sau 7 locuri, în schimbul acestui Fiat.

Sigur, poate ca niciuna dintre ele nu este la fel de lată, la fel de spaţioasă sau ca dacă-i dai al terilea rând de scaune jos, niciuna dintre celelalte maşini nu are un portbagaj la fel de generos ca Fiat Doblo Panorama. Şi mai poţi să îţi păstrezi şi pălăria pe cap în caz că vrei să conduci ca un lord. Un lord cu Fiat!

Cum iţi place?
Din interior maşina este un Fiat. Categoric. Din afară am întâlnit păreri contrare, în funcţie de vârsta intervievaţilor. De la „este cel mai urât Fiat după faimosul Multipla”, faimos pentru poziţiile sale aflate la baza stâlpilor care susţin parbrizul, până la „da, asta da maşină pentru un pensionar care vrea să vadă Europa pe roţi”.

Oricum ar părea, Fiat Doblo Panorama este o maşină care se potriveşte cel mai bine unui antreprenor de cartier, unul care nu a bătut palma cu mic.ro al lui Patriciu, unui cârciumar sau unuia cu o mică afacere meşteşugărească. Evident, dacă aceştia nu sunt vanitoşi peste măsură şi nu vor să care marfa de la Metro, din Europa sau de oriunde cu un Seria 3 second-hand sau cu un Tucson 4X2, că n-au avut bani de 4X4, nici măcar în 2008, darmite acum, în plină criză!

Cu cine se bate Fiat Doblo Panorama? Păi, lucururile sunt tare complicate pe acest segment, pentru că producătorii de „dubiţe”, cam toţi, inclusiv Dacia, in extenso, se joacă cu platformele şi modelele, în sensul că dintr-o dubiţă pot face şi „un fel de turism” mai mare: Citroen Berlingo, Renault Kangoo, Ford Connect etc. poate, cine ştie, în viitor aceste maşini vor primi şi o versiune cu tracţiune integrală.

Iată cum stă Fiat Doblo Panorama la preţuri: pentru versiunea cu propulsor pe benzină de 1.4 litri şi 95 de CP, vânzătorul cere 15.170 de euro, pentru multijetul de 1.6 litri şi 105 CP – adică cel plimbat în teste – Fiat cere 17.880 de euro, iar pentru versiunea de top, un multijet de 2.0 litri şi 135 de CP, preţul este de 18.920 de euro. Pentru a nu face nicio confuzie datorată omisiunii, trebuie să subliniem că multijetul (MJet) este numele tehnologiei diesel produsă de Fiat şi că pentru primele două versiuni preţul include reducerea de moment a celor de la Fiat, adică 500 de euro.

 

 

 

 

 

S-ar putea sa iti placa si...

1 raspuns

  1. 13 septembrie 2011

    […] Mai multe pe prescu.ro […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


6 − 5 =

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>