STIHL România: “În 2012 ne-am confruntat cu 20.000 de produse contrafăcute”

Una din activităţile dezvoltate anul trecut de către STIHL România, subsidiara grupului german cu acelaşi nume prin reţeaua sa de dealeri, a fost combaterea pieţei negre a motouneltelor. Dincolo de programele de conştientizare în rândul consumatorilor derulat prin cei 220 de distribuitori autorizați STIHL, reprezentanţii companiei au lucrat împreună cu autorităţile române pentru eradicarea acestei zone negre.

În 2012 au fost depistate şi confiscate înainte de a ajunge la vânzare doar câteva sute de motounelte sau consumabile contrafăcute, toate intrate ilegal în ţară. Prejudiciul în cazul acestui tip de produse se răsfrânge atât asupra statului român, a producătorului a cărui marcă este contrafăcută, dar şi asupra cumpărătorului care îşi achiziţionează un produs foarte slab calitativ care îi poate pune viața în pericol.

O parte semnificativă a motouneltelor şi a accesoriilor contrafăcute şi trecute de filtrele autorităţilor, deci neconfiscate, ajung și la service-urile dealerilor STIHL România. “Din rapoartele noastre aflăm că aproape zilnic sunt persoane care se prezintă în service-uri cu motounelete contrafăcute pentru reparaţii” declară Ioan Mezei, director general STIHL România.

Un astfel de produs contrafăcut nu poate beneficia nici de garanție şi nici de asistenţa mecanicilor STIHL. “Din cazuistică, un astfel de produs se defectează la prima sau a doua folosire, iar clientul păgubit ajunge cu el în service pentru reparaţii sau pentru garanţie. Evident că un astfel de contract este inexistent, mai mult, suntem nevoiţi să refuzăm orice intervenţie asupra acestor unelte, dat fiind că ele odată puse în funcţiune se pot transforma în adevărate arme albe care pun în pericol viaţa celor ce le folosesc” precizează Ioan Mezei.

La un calcul simplu aflăm că este vorba de zeci de mii de astfel de produse contrafăcute care ajung să fie cumpărate în decursul unui an de pe piața neagră. La nivelul lui 2012 distribuitorii autorizați STIHL au refuzat să primească în service nu mai puţin de 20.000 de astfel produse defectate.

Reţeaua de service a STIHL România este una dintre cele mai extinse rețele de service-uri pentru această zonă de produse. Mecanicii și inginerii dealerilor STIHL România sunt instruiţi pentru a repara atât motounelte marca STIHL, cât şi orice altă marcă de produse. “Acesta este motivul pentru care mecanicii dealerilor nostri ajung să se confrunte cu astfel de cazuri” declară Ioan Mezei.

Pentru persoanele păgubite, distribuitorii STIHL România oferă şansa unei recuperări parţiale a prejudiciului graţie programului “Rabla” pentru motounelte. Programul este similar celui de reînnoire a parcului auto, a început în 2009 şi se desfăşoară şi în prezent. În schimbul motouneltelor contrafăcute care merg direct la topit, dealerii STIHL România pot oferi reduceri diferențiate la achiziţionarea de motounelte noi.

Despre compania STIHL

STIHL este o afacere de familie originară din Germania, fondată în 1926 de către Andreas STIHL. Cifra de afaceri a grupului  în 2011 a fost de 2,6 miliarde de euro, în creștere cu 10,8% față de 2010. STIHL numără peste 12.000 angajati, deţine 6 fabrici, 34 de centre naţionale de vânzare, fiind în contact cu  120 de importatori și având o prezență în 160 de ţări. STIHL România este o companie deţinută 100% de firma mamă şi a fost înfiinţată în 1997. În prezent STIHL România importă motounelte sub brandul STIHL şi Viking.

S-ar putea sa iti placa si...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


− 4 = 2

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>