URSA România: “Cu o izolare corectă n-ai nevoie de coș la casă”

Finalul anului se anunţă echilibrat pentru producătorul de izolație din vată minerală URSA România. ”La începutul lunii decembrie vânzările către clientul final erau aceleași ca acum un an şi volumele de marfă vândută către distribuitori sunt constante. Acest lucru ne face să sperăm că scăderea pieței de construcții începută în 2009 s-a oprit în 2014 și că 2015 poate aduce o uşoară relansare a vânzărilor” declară Sorin Pană, directorul comercial URSA România.

URSA România îşi propune ca anul următor să continue educarea consumatorului în vederea folosirii unor produse adecvate pentru izolarea caselor. Practic, se dorește o creștere a vânzărilor venită din modificarea obiceiurilor de cumpărare a beneficiarilor finali. Orientarea lor către produse adecvate, mai bune calitativ, care să asigure o izolare optimă a locuinței și economii reale în bugetul familiei.

De multă vreme se discută pe piața construcțiilor despre conceptul de casă pasivă. Casa pasivă este o  bine izolată cu produse adecvate, în care s-a montat si un sistem eficient de recuperare a căldurii. Calitățile și beneficiile acestui tip de casă sunt supraestimate în condițiile de dezvoltare și de construcție din România. În străinătate este altceva, deoarece costurile pentru sistemele de recuperare a energiei sunt acceptabile și sustenabile în cazul unei familii cu venituri medii. În România costurile aferente acestor sisteme sunt foarte mari și nu există în acest moment un program national de susținere a costurilor și din partea statului.

“În schimb aceste costuri pot fi ocolite dacă beneficiarul își izolează pur şi simplu casa bine, folosind izolație adecvată. Pentru acoperiş stratul de material izolant trebuie să măsoare 30 de cm, iar pentru pereţi  40 de cm de material izolant cu conductivitate optimă” declară Sorin Pană.

Există case în România, izolate cu produsele URSA care ating conceptul specialiștilor referitor la case bine izolate. ”Practic dacă se dorește și un sistem de recuperare a căldurii costurile lui se ridică la peste 10-12.000 euro, o sumă foarte mare dacă ne gândim că toată valoarea casei ar fi de aproximativ 60.000 euro. Iar recuperarea acestor bani se va face intr-o perioada extrem de lungă.

În schimb, există varianta de izolare a casei cu produse premium, fără sisteme suplimentare de recuperare a căldurii. “Există o astfel de locuință în București care nu are sistem de încălzire. Pe timpul iernii se folosește doar un calorifer cu ulei care încălzește toată casa. Costurile lunare de intretinere se ridica la maxim 250 lei, incluzand energia pentru incalzire, apa calda menajera si cea folosita la gatit. Costurile pentru izolarea a 150 mp de acoperiș cu vată de sticlă de calitate premium cu grosimea de 30 cm sunt de aproximativ  4000 RON.

La izolarea pereților exteriori s-a folosit aceeași vată minerală ca la acoperiș, doar că grosimea a fost de 40 cm. Costul de izolare pentru pereți exteriori cu izolație premium au fost de aproximativ 5500 RON. La aceste costuri se adaugă izolarea pardoselii. În total costurile pentru izolare sunt de 12.000 RON, dar economiile la energie sunt considerabile, iar casa nu are sisteme de recuperare de căldură” declară Sorin Pană.

An greu din cauza insolvenţelor şi a mişcărilor din bricolaj

“2014 a fost un an imposibil din punctul de vedere al business-ului în domeniul construcțiilor în România. Au fost mișcările din piața de bricolaj, au fost insolvențe care au afectat pe unii din cei mai mari sau vechi constructori si vanzatori de materiale de construcții. Şi mai rău este ca în piaţă sunt promovate produsele ieftine, de volum, de multe ori neadecvate scopului lucrării. Toată această practică este în detrimentul cumpărătorului şi favorizează creşterea consumurilor de energie, în sensul în care acesta folosește la izolarea casei produse ieftine care nu reuşesc să scadă costurile de încălzire sau răcire” spune Sorin Pană.

Pentru sfârşitul acestui an şi începutul lui 2015 URSA România aşteaptă o evoluţie constantă a vânzărilor. “Avantajul produselor de tipul celor comercializate de URSA România este că montându-se la interior se poate lucra cu ele și în luna decembrie, ianuarie sau februarie. În felul acesta stocurile de produse se vând și pot fi refăcute în luna ianuarie, ceea ce pentru noi înseamnă vânzări semnificative și în ianuarie”, mai adaugă Sorin Pană.

Despre URSA

URSA România este subsidiara companiei internaționale cu același nume, unul dintre cei mai mari producători de materiale izolatoare din Europa, parte a grupului internațional URALITA. În România URSA este prezentă cu produsele sale de 20 de ani, comercializând două branduri de vată minerală URSA Glasswool și URSA Terra, fabricate în Slovenia. URSA România S.R.L. activează pe piață din anul 2003.

S-ar putea sa iti placa si...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


+ 7 = 15

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>