Factoring de 1,75 miliarde de euro, în primele 6 luni din an

Piața de factoring a înregistrat o creștere de 15,5% în primele șase luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă a lui 2015. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de Asociația Română de Factoring (ARF) în rândul membrilor săi, dar și a unor instituții financiare non-membre. Serviciile de factoring sunt oferite în principal de departamentele specializate din cadrul băncilor, dar și de instituțiile financiare nebancare specializate (IFN-uri).

factoring-piata-crestere-arf

“Din punct de vedere al volumelor, studiul realizat de noi a relevat faptul că cea mai mare creștere a înregistrat-o factoringul intern, având un avans de 20% față de anul trecut, nivelul situându-se la aproximativ 1,35 miliarde de euro. O pondere importantă în factoringul intern este deținută de un produs relativ nou pe piață, dar care funcționează foarte bine în relația dintre conturile mari (Key Accounts) cu furnizorii lor, și anume reverse factoring. Finanțările prin reverse factoring depășesc 364 milioane de euro la jumătatea anului. O creștere procentuală consistentă de 28% a avut-o și factoringul de export,  aceasta ajungând la un nivel de aproximativ 338 milioane de euro”, precizează Bogdan Roșu, președinte ARF.

Din punct de vedere al domeniilor care au contribuit la cresterea volumelor pe factoring intern în prima jumătate a acestui an, pe primul loc se situează, și de aceasta dată, sectorul construcțiilor, cu o pondere de 17% din totalul creanțelor gestionate în beneficiul schimburilor comerciale interne, urmat, cu o contribuție de 16%, de sectorul FMCG.

În ceea ce privește măsura în care companiile din sectorul FMCG au accesat produsele de factoring, studiul ARF arată că acestea au însumat, la jumătatea anului curent, aproximativ 220 milioane de euro pe plan intern, în ușoară creștere față de aceeași perioadă a anului trecut. Același sector generează 26% din totalul volumului de creanțe gestionate prin factoring de import, în creștere cu 7% față de rezultatul anului 2015.

“Creșterea finanțărilor prin factoring în domeniul FMCG, atât la intern cât și la import, este generată de creșterea consumului. Acest lucru a fost posibil ca o consecință previzibilă a scăderii TVA la alimente, a creșterilor salariale importante din ultimele 12 luni, în sectorul public (creșteri de aproximativ 21 procente), precum și a accelerării creditării segmentului de persoane fizice (în special creditelor de consum “fără fluturaș”), care a ajuns la un maxim al ultimilor ani. Toate aceste premise au condus evident la o supra-încălzire a consumului, cu accent pe bunurile din import, lucru care se observă mai pregnant în zona de FMCG. Banii suplimentari disponibili au fost direcționați de catre consumatori în special către nevoile primare și anume categoria produselor alimentare, dar și non-alimentare, concluzie care reiese, dealtfel, și din datele INS, publicate recent”, explică Bogdan Roșu.

Un alt sector de activitate cu o pondere importantă în factoringul intern este cel de IT&C (12%) urmat îndeaproape de sectorul Energiei (11%). Dealtfel, acest sector este foarte bine reprezentat și în factoringul de export, unde a înregistrat cea mai mare creștere și anume de 8%.

Pentru restul anului, membrii ARF consideră că piața își va menține același ritm de creștere, fiind posibilă chiar o accelerare a acestuia, având în vedere sezonalitatea pe care factoringul o înregistrează în fiecare an.

Informațiile pentru evaluarea pieței de factoring la șase luni au fost furnizate de catre membrii ARF – Access Financial Services IFN, Banca Comercială Română S.A., BRD – Groupe Societe Generale S.A., Banca Transilvania S.A., EximBank, IFN Next Capital Finance S.A., ING Bank Romania S.A., Raiffeisen Bank S.A., Unicredit Bank S.A., incluzând, de asemenea, și date oferite de instituții non-membre, precum și un estimat și pentru ceilalți jucători care nu au răspuns  solicitării noastre.

 

Sursă foto: www.tcicapital.com

S-ar putea sa iti placa si...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


− 6 = 2

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>