Mimi Cooper S este un turn Eiffel în Kabul sau un trandafir înflorit la Polul Nord – deşi nu e nici pe departe fragilă; un monstru în şosete de dantelă roz. Niciuna din comparaţiile de mai sus nu-i exagerată, însă nici pe de-antregul desctiptivă. Mini Cooper S, restilizat, „este singura maşină mini – redundant, nu? – de oraş care nu va atrage bănuiala cunoscuţilor tăi, când ţi-o cumperi, că ai fi rămas fără bani”. Asta mi-a spus un avocat între avocaţi. Şi cred că are mare dreptate!
Şi cum să fie altfel când maşina ustură de vreo 33 de mii de euro în varianta echipată cu pachetul Cili. Evident ca nu-ţi mai terbuie nimic în plus, poate doar un ego pe măsură. Doar nu poţi lăsa maşina să te depăşască la capitolul acesta!
Turnul Eiffel în Kabul
O atare situaţie ar însemna în primul rând o declaraţie cu „înălţime” mondială pentru capitala aflată sub conflict armat de mai bine de 20 de ani. Un transfer de notorietate şi de status cu care Mini Cooper S reuşeste să-l „innobileze” pe şoferul său: „meseriaş baiatu’, are Mini”.
Dar calităţile maşinii nu se opresc în zona de imagine sau în cea de design. Mini Cooper S este un monstruleţ – cu sau fără şosete de dantelă – cu adevărate calităţi de cart. Maşina are sub capotă nu mai puţin de 185 de CP, generaţi de cele 4 pistoane care masoara în volum 1.6 litri, dar şi de compresor. Dacă reuşeşti să-ţi stăpâneşti instinctele pe care Mini este capabil să le trezească în tine, atunci maşina consumă benzina – şi aşa ajunsă la aproape 6 lei – în limitele oricărei maşinuţe din clasa ei. Mai ales că a fost înzestrată cu sisteme precum start/stop, care însă nu mai funcţionează la 0 grade Celsius, pentru a păstra motorul clad.
De la volan, după ce treci peste designul propriu oricărui Mini, adică ceasurile mari, unul dintre ele prezent şi pe consola centrală, si formele rotunjite ale celorlalte elemente, dai de o maşină foarte prietenoasă. O maşină care pare la fel de stabilă ca una cu tracţiune pe puntea spate, o maşină care ştie să accelereze, dar şi să frâneze şi asta în ciuda condiţiilor de trafic relativ grele din acest februarie ticălos. În plus, din spatele volanului acestui Mini de test – vopsit într-un clasic verde inchis – Britihs Racing – am simţit, oarecum, povestea britanică. Cu privirea fixată înspre stradă, nu poţi să nu observi parbrizul curbat la capete şi relativ vertical, reminişcenţă din perioada puristă, alături de nara de pe capotă.
Un cuvânt îmi tot umblă prin minte: Bmw. Mini Cooper S este un Bmw cu tracţiune pe puntea faţă, dar şi mai mult decât atât. Păcat că este scump, sigur, scump pentru mine! Scump şi pentru alţii, am aflat în cele trei zile aproape pline în care m-am plimbat cu maşina. Cred că potenţialul de piaţă pentru maşinile Mini în România este de cel puţin 10 ori mai mare decât în realitate, cu o piedică: venitul românului!
Mini Cooper S
kW/CP: 135 kW (184 hp) @ 5,500 min
0-100 km/h: 7 s
Viteză maximă: 228 km/h
Consum mediu: 5.8 l/100 km
Emisii de CO2: 136 g/km
Cuplu maxim/ turaţii : 240 Nm @ 1,600-5,000 min