Cum evocă Range Rover Evoque “rasa” Land Rover

Exclusivist, descendent direct de maşină concept, de viţă nobilă şi foarte preţios. Cam asta gândeşti despre Range Rover Evoque atunci cand îl vezi mai de aproape sau când reuşeşti să-l conduci.

Exclusivist

Evident că o maşină care se vinde cu sume pornind de la 36.000 de euro este prohibită pentru o bună parte a muritorilor de pe tera. Cea mai mare parte dintre cei pe care-i cunosc personal ar folosi banii ăştia pentru o garsonieră sau s-ar gîndi la un împrumut în încercarea de a-şi achiziţiona un apartament cu două camere. Poate unii nu s-ar sfii să-şi procure un loc de vacananţă la munte. Dar ăştia sunt cei pe care-i cunosc eu. Alţii, mai exclusivişti şi cu conturi mai serioase, sigur, se pot gândi şi la varianta în care Porschele lor Cayenne, BMW-ul lor X6 sau Audi-ul Q7 sunt deja maşini desuete, nu mai vorbim de trainicul Merţan, în timp ce un Range Rover Evoque te scoate cu siguranţă din mulţime. Cel puţin un an, doi până încep să apară SH-urile din Germania.

Descendent direct de maşină concept

Conceptul Land Rover LRX a apărut la început de 2008. Maşina era comunicată drept un cross-coupe care pastrează nelterate proprietăţile specifice brandului Land Rover, versatilitatea sa, însă vine cu un aspect contemporan. Pracic, LRX în trei uşi era o adaptare a batrânului Rover la cerinţele exclusivităţii “de bulevard” de pretutindeni. Modelul de serie în care s-a întruchipat conceptul, Range Rover-ul Evoque a reuşit să nu dezamagească, maşina de serie fiind identică cu conceptul.

De viţă nobilă, nu pentru că Land Rover este o marcă britanică şi pentru în insulă încă mai domenşte o regină. Oricum, Land Rover şi Jaguar, branduri deţinute de Ford pentru vreo două decenii, au ajuns pe mana patronilor indieni de la Tata Motors.

În arborele Roverului se află maşini providenţiale pentru industria auto şi nu numai. Roverele britanice au luptat în razboaie şi le-au câştigat! Mai aproape de noi orice producător auto care şi-a propus dezvolatarea unei de maşini capabile de offroad, foarte sigur s-a gândit la Land Rover .

Range Rover Evoque merge la braţ cu vremea lui, este mai mic decât modelele deja consacrate Range Rover sau Discovery, nu dispune de propulsoare mari – asta neînsemnând că este subcapacitat. Mai mult, Evoque are un design greu de uitat, este frumos şi agresiv, să nu uităm şi LED-urile la modă azi în toată lumea, şi poate fi dotat cu scaune roşii, sport şi cu plafon vitrat, dacă ar fi să intram în detaliile care pot fi aflate din broşurile producătorului.

Oricum, Range Rover-ul Evoque a intrat deja în conştientul colectiv de la noi. Am aflat asta atunci când am prezentat maşina luată la test prietenilor, un Evoque argintiu cu scaune roşii tip “Recaro”, senzaţionale, cutie de viteze automată în 6 trepte, piele până şi pe bord şi cu un plafon vitrat mare cât un covor pesan de sufragerie de bloc ceauşist. La vederea maşinii unul dintre cei prezenţi a spus: “A, d-asta ca a lu’ Răduleasca!”. Nobil, nu?

Foarte preţios

Cum altfel să fie o maşină pe care dai cel puţin 36 de mii de euro, dar cu siguranţă nu te opreşti aici. Nu te opreşti la preţul de primă strigare pentru că asta înseamnă să cumperi o maşină în trei uşi, cu cutie manuală şi doar 150 de Cp.

Range Rover-ul Evoque este gândit, spuneam, ca o maşină a timpului nostru. Nu este hibridă, dar beneficiază de propulsoare mici şi potente, unul pe benzină de 2.0 litri capabil de 240 de Cp şi de unul diesel de 2.2 litri care generează, dacă-l superi, până la 200 de CP (150 Cp sau 190 Cp în funcţie de model). Motoare mici la prima vedere, faţă de enormele propulsoare ce 3, 4, 5, sau 6 litri cu care ne-au învaţat producătorii auto de-a lungul timpului, însă bine gândite pentru elegantul Evoque care cântăreşte peste 2 tone.

Pentru 50 de mii de euro, de exemplu, Range Rover Evoque este o adevarata bijuterie. Oricât de mult ţi-ar place BMW-ul X6, compactul Evoque îţi face cu ochiul din LED, dar şi cu jantele cu sclipiri de oglindă care masoară 20 de inci. Ajungi să consideri drept insultă o invitaţie de offroad! Cu toate că maşina este dotată, ca orice Land Rover, cu 5 moduri diferite de a aborda drumul sau nedrumul din faţa sa. Astfel, dacă vreţi să duceţi skyjetul până la apă, maşina trebuie setată în modul “nisip”, dacă la iarbă verde va prinde o ploaie torenţială şi locul se umple de apă, atunci ar fi bine să puneţi maşina în modul “noroi”. Dar dacă sâmbată seara ieşiţi în club, renunţând la alcool, evident, pentru a impresiona asistenţa puteţi pune Range Rove-ul Evoque în modul Sport, aşa că maşina ştie că veţi apăsa acceleraţia la semafor şi-şi reconfigurează garda la sol pentru “orice eventualitate”. Oricum, Evoque-ul evocă bine orice combinaţie de sunete şi imagini, graţie ecranului de pe consola centrala şi sistemului de sunet Meridian, capabil de 380 de Watti. Deci, ce discoteca?!

La final de test am auzit una bună referitoare la ce poate Evoque-ul în offroad: “Totuşi, nu e Discovery!”. Dar cui îi pasa?!

 

 

 


S-ar putea sa iti placa si...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


1 × 6 =

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>