Afacerile The MasterPlan, companie de marketing digital, au ajuns la peste 300 de mii de euro în primul semestru al anului

0
271

The MasterPlan, companie românească de marketing digital, a obținut, la jumătatea lui 2016, o cifră de afaceri de 300 de mii de euro. „În a doua jumătate a lui 2014, am pus la punct o echipă de specialişti în marketing digital, iar 2015 a fost primul nostru an plin, încheiat cu afaceri de circa 350 de mii de euro. Anul acesta, aproape am atins această cifră după doar şase luni. Undeva la 50% din afacerile de anul acesta vin din export de servicii”, a declarat Adrian Enache, Co-fondator și General Manager The MasterPlan.

The MasterPlan a livrat în ultimii 2 ani campanii pentru peste 80 de clienţi din FMCG, auto, sănătate, home&deco, financiar, real estate și nu numai.

„Am obținut o poziție bună în piaţa de marketing digital, iar acum oferim o serie de soluţii pentru zona de omnichannel și e-commerce din afara României. Avem contracte ferme, în desfăşurare, cu magazine online cu activitate în Olanda, Belgia sau Danemarca, pe lângă cele de pe plan local”, a spus Adrian Enache.

În prezent, 89% dintre companiile mari de peste ocean au deja o funcţie noua în organigramă, Chief Marketing Tehnologist, ceea ce demonstrează preocuparea companiilor de a înţelege tehnologiile digitale, iar previziunea care spunea acum mult timp că internetul şi utilizarea lui în business va schimba planeta în următorii 20 de ani, nu mai pare nerealistă.adrian enache

„Sunt deja câţiva ani consecutivi de când investițiile companiilor în marketingul digital se dublează de la an la an. Sunt şi în România companii care investesc aproape 40% din bugetul de marketing în campanii online. Este însă vitală integrabilitatea campaniilor pentru client. Concepem, practic, campaniile în online şi le declinăm apoi pe fiecare canal în parte. Aşa este eficient, iar orice provocare pe care o avem alături de partenerii, până la urmă, trebuie să conducă la creşterea cifrei de afaceri sau a profitului respectivului client”, a mai spus Adrian Enache.

30% din clienţii din magazinele offline au fost atraşi din online

Canalele tradiţionale de promovare sunt importante, însă constatăm că succesul unei campanii depinde de iniţierea ei. „Campaniile desenate şi manageriate digital (Digitally-driven strategies) reuşesc să fie mai performante decât cele manageriate tradiţional. Online-ul te lasă să faci ce vrei, chiar şi atunci când ai un business tradiţional. Noi am derulat campanii în care retaileri tradiţionali au adoptat campanii digitale şi au avut rezultate la care nu se aşteptau. 30% din clienţii care au ajuns în magazinele tradiţionale au venit datorită campaniilor online”, a adăugat Adrian Enache.

Pe de altă parte, industriile care au cumpărători sub 35 de ani, trebuie să se concentreze pe campanii online, cu focus pe mobile advertising.

Agenţia are în desfășurare contracte cu o serie de branduri importante în România şi la nivel global. „Derulăm campanii în India sau Algeria, iar limba nu mai este o problemă, dat fiind faptul că statistica este importantă şi relevantă, odată ce poţi să masori şi calibrezi în timp real (live) orice campanie. Odată ce stăpâneşti uneltele de promovare şi algoritmii din spatele lor, poţi livra și optimiza campanii indiferent de limba din ţara respectivă cu ajutorul unui vorbitor nativ”, a precizat Adrian Enache.

Agenţia de digital – un institut de cercetare de marketing

O agenţie de marketing digital care îşi înțelege bine uneltele de promovare este, în mod implicit, un institut de cercetări. „Citind şi interpretând în direct peste 100 de conturi cu date semnificative, putem remodela şi reprograma orice campanie cu scopul de a-i mări eficienţa, ROI-ul. În acest moment, suntem martorii unei noi răsturnări de situaţie, din datele aplicate pe partenerii noștri reiese că, în România, traficul pe mobil depăşeşte deja desktopul, prin urmare campaniile trebuie adaptate pentru a le creşte performanţa. Şi când vorbim de culegere de date, vorbim despre campanii în desfășurare, adevărate focus grupuri live”, a mai declarat Adrian Enache.

În prezent, agenţia numără 10 specialişti de media şi e-commerce, a căror pregătire este continuă. Aceştia stăpânesc metode hibrid de promovare care folosesc algoritmi şi unelte de optimizare. „Dincolo de tool-urile pe care le ai la dispoziţie, important este strategul care optimizează permanent campaniile. De exemplu, într-o campanie, softul poate arăta un banner de 5 ori unei persoane pentru ca aceasta să cumpere dintr-o industrie, dar de 30 de ori dintr-alta. Toolul poate orice, important este ca omul să înțeleagă businessul și implicațiile acțiunilor lui. Misiunea profesioniştilor din digital este să promoveze afaceri şi să ofere consultanţă în scopul apropierii de ROI pentru clienţi, într-un mediu care a dat peste cap orice obişnuinţe de consum, de business”, a încheiat Adrian Enache.

Adrian Enache, şeful The MasterPlan, are 28 de ani şi este absolvent al Facultăţii de Informatică din Universitatea Bucureşti.

Despre Infinit Solutions Group

The MasterPlan Agency este parte a Infinit Solutions Group, o agenție full service care oferă servicii la cheie, de la consultanta şi analiză de business, până la strategie, project management, servicii de creaţie, web development (PHP – Magento, Drupal, WordPress, Custom si .NET), mobile development (iOS, Android).

Prin agenția de media din grup  – The MasterPlan Agency – oferă servicii de consultanță în omnichannel și digital commerce, media buying, planning și performance marketing.

Grupul numără, în prezent, peste 65 de specialişti, iar la finele lui 2015 a atins o cifră de afaceri de peste 2 milioane de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Pentru a aproba comentariul dumneavoastră, vă rog să efectuaţi următorul calcul: *