Martie 2024 vine cu o scădere semnificativă a înmatriculărilor de mașini noi

0
187

Martie 2024 vine cu o scădere semnificativă, mai exact de 22 de procente, a înmatriculărilor de autovehicule noi faţă de luna martie a anului 2023 și cu -17.4% faţă de luna februarie 2024.

Mai mult, martie 2024 a adus scăderi importante ale înmatriculărilor și pe segmentul maşinilor electrice, cu un recul de 35,9%, faţă de aceeaşi perioadă din 2023.

Vezi comunicatul integral APIA

În luna martie a anului 2024, față de aceeași perioadă a anului trecut:

  • Înmatriculările de autoturisme noi sunt în scădere (-26,6%), față de martie 2023;
  • Autoturismele “electrificate” au o scădere de -9%, realizând o cotă de piață de 23,9% din care autoturismele pur electrice înregistrează o scădere de -35,9%, realizând o cota de piață de 7.4%;
  • Vehiculele comerciale ușoare plus minibus, în creștere cu +9,7%, iar cele grele plus bus cu +4%;

 

 

https://www.apia.ro/platforma-raportare  

 

După evoluția importantă a lunilor anterioare, martie 2024 vine cu o scădere de -22% a înmatriculărilor de autovehicule noi faţă de luna martie a anului 2023 și cu -17.4% faţă de luna februarie 2024.

 

 

 

Sursă date: DRPCIV, prelucrare APIA

 

 

  1. Autoturismele (care reprezintă aproximativ 82% din total) au înregistrat, în luna martie 2024, un volum de 8925 unități, cu 26,6% mai puțin decât în luna similară din 2023.

 

 

MARCA Martie

unități

Var. luna sim.

an anterior

2024

unități

Var. an

anterior

DACIA 2428 -42.9% 9692 -22%
SKODA 743 -12.1% 2443 27.7%
TOYOTA 738 6.2% 2563 23.8%
VOLKSWAGEN 568 -17.1% 1922 -0.01%
BMW 488 28.8% 1307 9.1%
Alte mărci 3960 14735
TOTAL 8925 -26.6% 32662 -10.9%

 

Sursă date: DRPCIV, prelucrare APIA

https://www.apia.ro/platforma-raportare

 

 

MARCA  MODEL Martie

unități

Var. luna sim.

An anterior

2024

unități

Var. an

anterior

DACIA DUSTER 1159 16.4% 3504 9.1%
DACIA LOGAN 536 -54.7% 2774 -32.8%
SKODA OCTAVIA 337 38.7% 958 37.6%
DACIA SANDERO 288 -73.4% 1400 -58.5%
DACIA JOGGER 233 -52.2% 790 -38.8%
Alte modele 6372 23234
TOTAL   8925 -26.6% 32662 -10.9%

 

Sursă date: DRPCIV, prelucrare APIA

https://www.apia.ro/platforma-raportare

 

 

Segmentarea pe clase. În luna martie a anului 2024, fata de aceeași perioadă a anului trecut, observăm o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează:

·       Clasa A (-21%)

·       Clasa B (-44,5%)

·       Clasa C (-21,4%)

·       Clasa D (+85,9%)

·       Clasa E (+3%)

·       Clasa F (-8,1%)

·       SUV (+8,6%)

 

 

https://www.apia.ro/platforma-raportare

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 52,2%, în creștere cu 8.6%, urmat de Clasa C cu o cotă de 27.1%, în scădere cu 21.4% și Clasa B cu o cotă de 10,7%, în scădere cu 44.5% față de cota deținută în luna martie a anului trecut.

 

În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna martie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o scădere de -39,1% față de perioada similară din 2023, ajungând, astfel, la o pondere de 58,4%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel plus mild hybrid diesel, acestea înregistrează o creștere de 24.9% și dețin o cotă de 17,7% din total. Nota: Statisticile separate ale motorizărilor mild hybrid benzină, respectiv pentru mild hybrid diesel, pot fi accesate prin intermediul: https://www.apia.ro/platforma-raportare

 

Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin în a III-a lună a anului 2024, o cotă de piață de 23,9%, care depășește cu 6.2 p.p. cota deținută de motoarele diesel (nota: categoria diesel include și motorizările mild hybrid diesel).

 

Autoturismele full electrice dețin o cotă de 7,4% din piață, în luna martie a anului 2024, față de martie 2023, când reprezentau 8,4%, în timp ce autoturismele plug-in hibrid dețin o cotă de piață de 4.9%, în creștere cu +2,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

 

Top Mărci – ELECTRICE

 

  Top Mărci – PLUG-IN HYBRID   Top Mărci – FULL HYBRID
MARCA 2024 2023 var%
DACIA 1224 1559 -21.5%
TESLA 1020 274 272.3%
HYUNDAI 192 55 249.1%
VOLKSWAGEN 169 364 -53.6%
BMW 133 106 25.5%
Alte mărci 647 772
Total 3385 3130 8.1%

Sursă date: DRPCIV, prelucrare APIA

 

 
MARCA 2024 2023 var%
MERCEDES-BENZ 312 239 30.5%
BMW 203 165 23%
FORD 147 206 -28.6%
TOYOTA 141 21 571%
HYUNDAI 104 72 44.4%
Alte mărci 599 567
Total 1506 1270 18.6%

Sursă date: DRPCIV, prelucrare APIA

 

 
MARCA 2024 2 023 var%
TOYOTA 2121 1717 23.5%
RENAULT 265 409 -35.2%
FORD 251 183 37.2%
HYUNDAI 188 209 -10%
HONDA 186 259 -28.2%
Alte mărci 661 205
Total 3672 2982 22.2%

Sursă date: DRPCIV, prelucrare APIA

 

În luna martie a anului 2024 primele 3 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 212 unități și o scădere de 57.8% față de aceeași perioadă a anului precedent, Tesla Model 3 cu 83 unități și o creștere de 84.4% și Tesla Model Y cu 78 unități și o scădere de -2,5%%.

 

  În ceea ce privește autoturismele Plug-in, top 3 modele din luna martie a anului 2024 este condus de Mercedes Benz GLE, cu 35 unități și o creștere de 6% față de aceeași perioadă a anului precedent, urmată de Toyota RAV4 cu 33 unități și o creștere de 230% urmate de Ford Kuga și Porsche Cayenne cu câte 32 unități.

 

  Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 a lunii martie: Toyota Corolla cu 190 unități, în creștere cu 20.3% față de martie 2023, urmată de Toyota RAV4 cu 165 unități și 44.7% creștere, apoi Toyota C-HR cu 115 unități.

 

 

 

  1. Vehiculele comerciale ușoare și minibus înregistrează, în martie 2024, o creștere de 9.7% față de luna martie 2023, din care autovehiculele comerciale ușoare fără minibus înregistrează o diferență de doar două unități față de luna similară a anului trecut.

 

 

MARCA Martie

unități

Var. luna sim. an anterior
FORD 314 -9%
RENAULT 302 -24.1%
TOYOTA 139 54.4%
MERCEDES-BENZ 133 7.3%
VOLKSWAGEN 129 26.5%
Alte Mărci 431
TOTAL 1448 -0.1%

 

Sursă date: DRPCIV, prelucrare APIA

https://www.apia.ro/platforma-raportare

 

 

MODEL Martie

unități

Var. luna sim.

An anterior

RENAULT MASTER 158 -26.5%
FORD TRANSIT 120 29%
RENAULT EXPRESS 118 -30.2%
IVECO DAILY 113 -11%
TOYOTA HILUX 112 49.3%
Alte modele 824
TOTAL 1448 -0.1%

 

Sursă date: DRPCIV, prelucrare APIA

https://www.apia.ro/platforma-raportare

 

Analiza detaliată a segmentului autovehicule comerciale ușoare si minibus este disponibilă prin accesarea platformei de raportare https://www.apia.ro/platforma-raportare.

 

  1. Vehiculele comerciale grele și bus înregistrează, în martie 2024, o creștere de 4% față de luna martie 2023, din care autovehiculele comerciale grele fără bus înregistrează un volum similar comparat cu volumul lunii martie a anului trecut, respectiv 186 unități față de 185 unități.

 

 

MARCA Martie

unități

Var. luna sim.

An anterior

FORD TRUCKS 42 163%
MERCEDES BENZ 27 440%
MAN 21 -36%
IVECO 19 73%
ATP TRUCKS 6 -77%
Alte Mărci 14
TOTAL 129 +21.7%

 

Sursă date: DRPCIV, prelucrare APIA

https://www.apia.ro/platforma-raportare

 

Analiza detaliată a segmentelor vehiculelor comerciale grele si bus cu includerea segmentelor 3.5t – 6t,

6t – 16t, >16t si bus este disponibilă prin accesarea platformei de raportare https://www.apia.ro/platforma-raportare

Utilizarea datelor și a informațiilor publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) trebuie să fie însoțită obligatoriu de menționarea sursei și a adresei website-ului oficial al asociației,  https://www.apia.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Pentru a aproba comentariul dumneavoastră, vă rog să efectuaţi următorul calcul: *