– 101-250 de lei, nivelul cel mai des întâlnit de reducere a cheltuielilor lunare online
– Alte statistici și tendințe ale pieței de comerț electronic vor fi prezentate în 25
septembrie, în cadrul eCommerce Talks by easySales, ce va reuni 40 de expozanși și
peste 700 de participanți
București, 19 septembrie 2025 – Radiografia eCommerce 2025, studiu ce va fi făcut public de către easySales în 25 septembrie, în cadrul eCommerce Talks, arată că creșterea
prețurilor a determinat peste un sfert dintre persoane să își reducă semnificativ cheltuielile
online, în timp ce aproape 40% au redus, la rândul lor, consumul, dar la un nivel moderat.
Doar un sfert dintre români afirmă că nu și-au modificat obiceiurile de consum online,
potrivit studiul realizat de easySales, în cadrul căruia au fost colectate informații, în perioada 16 – 30 iulie 2025, de la 1.036 de respondenți, respectând structura socio-demografică a vpopulației utilizatorilor de Internet din România.
„Moda și bijuteriile (31%) și electronicele (22%) suferă primele tăieri, în timp ce esențialele
scapă. 83% suntem mai sensibili la costurile de livrare, iar 81% vânăm reduceri. Constant
analizăm evoluția pieței de eCommerce și, în această toamnă, vom prezenta o nouă
radiografie a pieței românești, în cadrul evenimentului nostru eCommerce Talks by
easySales”, declară Ciprian Cazacu, CEO și cofondator easySales.
Întrebați cu cât au redus bugetul lunar pentru cumpărături online, o treime dintre
respondenți afirmă că nivelul este cuprins între 101 și 250 de lei.
Un sfert cheltuie online, lunar, mai puțin cu între 251 și 500 de lei. Un procent notabil este
cel de 18,3%, al celor care au redus cheltuielile online cu peste 500 de lei lunar.
eCommerce Talks by easySales, o nouă ediție
eCommerce Talks by easySales, evenimentul de referință al industriei, ajunge în acest an la
cea de-a șasea ediție și la cea mai mare amploare, ca varietate a informației, oportunităților de networking, spațiilor si participanților.
O nouă ediție a Radiografiei eCommerce în România va fi disponibilă în cadrul
evenimentului, alături de noi discuții concentrate pe Inteligența Artificială și masterclass-uri
axate pe subiectele relevante ale momentului. Companii internaționale precum YesPo si
Sendership se alătură evenimentului, la fel ca M3cargo, prezenți în premieră.
În 25 septembrie, Aula Magna a Universității Politehnice București va găzdui experții
industriei eCommerce într-o zi ce va grupa peste 700 de participanți și 40 de expozanți.
Mai multe informații despre eveniment sunt disponibile aici: https://ecommerce-talks.com/.