4.1 la sută în noua Toyota Yaris!

Neverosimil sau nu, iată că o maşină aflată în test, cu acceleraţia sub piciorul meu drept a reuşit performanţa să scotă o medie de consum de 4.1 litri la suta de km. pentru a nu lăsa loc de interpretări greşite subliniez că maşina este o Toyota Yaris, noul Yaris, cu un motor pe benzina de 1.4 litri, cuplat la o cutie de viteze manuală în 6 trepte. Nu ştiu despre voi, dar în cazul meu este prima maşină cu un astfel de motor pe benzină carereuşeşte un consum demn de un diesel.

Ştiu, o să spuneţi că abia m-am mişcat sau că acei km parcurşi cu un consum atât de mic sunt făcuţi doar în afara localităţii. Ei bine, nu e chiar aşa. Am ales, sau el m-a ales pe mine, un traseu care a implicat cam 20 de procente din lungimea sa în Bucureşti, alte 10 procente în Ploieşti şi restul, semnificativ, zic eu, între cele două oraşe. După cum vedeţi, un traseu mixt.

Din afară în interiorul Yaris-ului
Mai agresivă la exterior, graţie grilei care aduce a bot de rechin, atât de folosit în semiotica auto, maşină este un autovehicul de clasă B veritabil. Stabilă cât poate să fie o maşină de categoria sa, noul Toyota Yaris uimeşte în interior prin impletirea fantastică de plastic de diferite structuri cu gadget-uri demene de maşini mult mai scumpe. Aflam că încă din a doua configuraţie, (maşina are 3 configuraţii: luna, tera, sol) Yaris primeşte sistemul Toyota Touch, “un sistem inteligent de acces si control al functiilor onboard, cu ecran tactil de 6.1″, color” după cum în explicitează producătorul. Este cam ce işi doreşte românul mediu, un ecran led cu touch pe care îl poate butona la semafor în ciuda vecinului de trafic din Loganul său roşu.

Cu alte cuvinte, oricine dispune de vreo 14 mii de euro poate să dispună şi de un astfel de Yaris, cu touch, volan îmbrăcat în piele şi cutie manuală în 6 trepte.

Iată deci o a doua “combinaţie” de luat în seamă la Toyoat Yaris. Cutia manuală în 6 trepte care ajută enorm la păstrarea unui regim de turaţie scăzut la deplasarea în afara localităţii sau chiar pe autostradă. O dovadă în acest sens este consumul amintit mai sus. Iar pentru cei care vor să conducă “a la cart”, cartea tehnică a Yarisului, trebuie amintit că maşina dispune de un sistem care averizează soferul că se afla într-o teraptă greşită. Astfel, Yarisul îi indicâ şoferului să înainteze sau să retrogradeze, printr-o simplă sageată care se aprinde în bord – nimic deosebit în fapt, dar terbuie notat că sistemul există.

Cât costă o Toyota Yaris?
Mă simt tentat să întreb: cu sau fără programul rabla? Fără! Acestea fiind spuse, un Yaris poate fi achiziţionat începând cu aproximativ 12.500 de euro, dar cu o motorizare de 1.0 litri şi 69 de Cp, cutie cu 5 trepte, manuală şi fără aportul de imagine al touch-ului. Acum, că e martie, se pare ca Toyota are ceva reduceri pentru acest model, anume vreo 2000 de euro.

Dacă sunteţi convinşi de povestea mea cu propulsorul de 1.4 litri care este capabil să producă 99 de Cp şi cutia în 6 trepte şi vreţi un un touch pe consola centrală, atunci preţul creşte până pe la 14.500 de euro. Şi dacă vă doriţi cu ardoare să renunţaţi la cutia manuală, aveţi două opţiuni: Multidrive S, o transmisie variabilă continuu sau MultiMode (MMT), o cutie de viteze manuală dar cu schimbare automată a vitezei, aceasta din urmă fiind disponibilă doar cu motorul diesel. O astfel de alegere vă mai costă aproximativ 1000 de euro.

Pentru diesel, un propulsor de 1.4 litri cu 90 de Cp, Toyota cere undeva între 13.300 şi aproape 18.000 de euro.

S-ar putea sa iti placa si...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


2 + = 6

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>