Tocmai a apărut pe piața din România, mai exact pe data de 10 septembrie, noul Lynk & Co 08. Este un mid-size crossover SUV (clasa D) a cărui prioritate este confortul. O nouă evoluție pentru piața nepregătită din România. Mașina este făcută pentru a îndura aglomerațiile, consumând puțin și oferind un interior plin de piele, pe care nu ai mai vrea să-l părăsești atunci când ai parcat mașina.
Vezi și: Lansarea Lynk & Co 08 în România. O nouă eră a mobilității plug-in hybrid.
Unul dintre principalele opțiuni perfect făcute este chiar opțiunea de Key Let’s Go. Mașina, când simte aproape cheia, își aprinde farurile, ca mai apoi, când te apropii de ușa șoferului sau a pasagerului, își deschide singură mânerul ascuns al ușii. În interiorul acestui Lynk & Co 08 nu se găsește niciun buton de start/stop; odată cu deschiderea ușii, mașina este pregătită de a fi pusă în modul Drive și de a pleca la drum. După parcarea acesteia și îndepărtarea cheii, mașina se închide singură. Chiar dacă ai uitat trapa sau geamurile deschise, Lynk & Co 08 se ocupă de închiderea acestora și te scapă de grija de a te întreba dacă ai închis sau nu mașina.
În perioada 17–20 octombrie, am avut această mașină la test. Primul obstacol pe care l-am întâlnit a fost traficul din București. Reprezentanța Lynk & Co fiind situată la Piața Presei Libere 3-5, coada care se formează la ora 13 pe Bulevardul Regele Mihai I al României și până la Arcul de Triumf este extrem de lungă și poate deveni destul de frustrantă. Până să plec din parcare, mi-am conectat telefonul la mașină pentru a avea acces la playlist-ul meu și la Apple CarPlay/Android Auto. Cât timp am stat în coadă ascultând muzică la sistemul audio Harman Kardon, am zărit opțiunea de masaj în scaune, cât și ventilația acestora. Așa că, într-un final, drumurile sufocante din București le-am simțit ca pe o plimbare plăcută printr-un parc, sâmbătă după-amiază.

Fiind o mașină care se bazează pe tehnologie și viitor, producătorii nu au lăsat niciun buton în mașină. Ecranul de 15,4 inch, cu rezoluție 2560 × 1600 pixeli, se ocupă de tot: de la jocul luminii pe ritmul muzicii până la reglarea direcției din meniul de condus, alegând între modurile Comfort, Normal și Sport, pentru a face volanul mai ușor sau mai greu de virat, în funcție de preferințe. Totodată, inovația pe care o aduce această companie sunt comenzile vocale, „Frank” fiind asistentul care se poate ocupa de absolut tot ce îți dorești, pentru ca mașina să fie în condițiile optime, iar TU să te bucuri de timpul petrecut pe drum, ignorând aglomerația și stresul din trafic. Se poate activa spunând „Hey, Frank” sau prin butonul aflat pe volan.
Cum am mai spus, mașina face parte din categoria mid-size crossovers. Desigur, am mers cu aceasta pe drumurile de la munte, mai exact pe Transbucegi, până la Crucea Caraiman. Exact cum mă așteptam, Lynk & Co 08 nu a dezamăgit deloc pe serpentine și pante, care nu au prezentat niciun obstacol pentru această bestie creată de către producătorii din China. Roțile mari, motorul termic de 1,5 litri (pe benzină, dezvoltând 137 CP ≈ 102 kW și un cuplu de ~230 Nm) și motorul electric (208 CP ≈ 155 kW și un cuplu de ~350 Nm) au demonstrat că un drum în pantă și plin de curbe poate fi asemănător cu o autostradă. Până să ajung la destinație, am dat drumul la masajul în scaune, la încălzirea acestora și la pilotul automat, pentru a avea o călătorie cât mai ușoară. Tot ce am putut eu să fac a fost să stau cu piciorul deasupra frânei și cu mâinile pe volan în caz de urgență; în rest, senzorii pentru menținerea benzii și sistemul de menținere a vitezei au făcut toată treaba, eu reușind astfel să mă bucur de un drum liniștit și confortabil.


Ajuns pe vârf de creastă, am reușit să capturez frumusețea mașinii în mijlocul nopții, pe beznă totală și pe un frig de nedescris. Am descoperit ce poate oferi sistemul audio Harman Kardon, integrând 23 de difuzoare de înaltă calitate, inclusiv un subwoofer dedicat, pentru un sunet surround tridimensional, care poate fi personalizat pentru gusturile fiecăruia. Aceste moduri includ opțiuni precum Concert, Studio, Surround și altele, fiecare fiind optimizată pentru diferite tipuri de muzică și atmosferă dorită.

O oră am stat descoperind toate funcțiile pe care acest Lynk & Co 08 le poate oferi, aflând câte ceva nou aproape în fiecare minut. Viitorul pe care lumea și-l imaginează este deja aici, aceasta este mașină ce oferă exact ce se poate vedea în filmele SF.
După ce m-am jucat aproape suficient cât să descopăr mașina, am decis că e destul și că trebuie să ajung și acasă. Bateria arăta că mai are autonomie de 31 km; nu îmi făceam griji, deoarece rezervorul indica 651 km, doar că surprinderea mea a fost când am ajuns la baza muntelui: bateria era aproape încărcată complet, arătând 167 km. Un drum în pantă și plin de serpentine a fost de ajuns ca să am bateria mașinii aproape încărcată complet.
Nu mi-am dorit niciodată ca un drum să țină mai mult decât este necesar. Materialele premium, scaunele din piele, sistemul audio perfect, luminile ambientale liniștitoare și pilotul automat m-au făcut să mă simt ca într-o navă spațială. Deși viteza admisă pe drum era de 90 km/h, nu am mers cu mai mult de 70 km/h. Pielea de calitate cu care această mașină este îmbrăcată pe interior m-a făcut să îmi doresc să întârzii la destinație cât mai mult posibil.

Deși pare că este un alt SUV oarecare, specificațiile mecanice ale acestuia sunt destul de interesante și chiar surprinzătoare atunci când vine vorba de acest tip de mașină:
-
Motor termic: 1,5 litri (1499 cm³) pe benzină, 4 cilindri – ~137 CP
-
Motor electric: ~208 CP
-
Putere combinată: ~345 CP (≈ 257 kW) pentru versiunea standard PHEV în România
-
Cuplu maxim: ~615 Nm
-
Autonomie electrică WLTP: până la ~200 km
-
Autonomie combinată (electric + benzină): peste ~1.100 km
-
Viteză maximă: ~185 km/h
-
Accelerare 0–100 km/h: ~6,8 secunde
-
Baterie: capacitate ~39,6–39,8 kWh (în versiunea PHEV pentru România)
-
Încărcare rapidă DC: 10–80% în ~33 minute
-
Portbagaj: ~540 litri (bancheta în poziție normală), ~1.254 litri cu bancheta rabatată
-
Jante din aliaj de 21 inch
-
Tapițerie ecologică în culoare bej (opțiune)
-
Faruri LED Matrix cu lumini adaptive
-
Scaune față ventilate și cu funcție de masaj
-
Volan încălzit, scaune spate încălzite
-
Sistem audio premium „Harman Kardon” cu 23 de difuzoare
-
Sistem multimedia cu ecran central de ~15,4 inch
Fiindcă Volvo a vândut pachetul de 30% către Zeekr, iar Lynk & Co este deținut de către Zeekr în proporție de 51% și de Geely 49%, multe dintre aspectele lui Lynk & Co 08 sunt împrumutate de la Volvo:
Platforma de bază:
Modelul 08 se bazează pe platforma CMA Evo, care este derivată din arhitectura comună Geely/Volvo. Elemente precum structura caroseriei, grupul moto-propulsor hibrid/plug-in și sistemele electrificate pot avea componente sau concepte compatibile cu cele Volvo.
Siguranță și inginerie:
Datele indică faptul că Lynk & Co preia „ADN-ul de siguranță” de la Volvo – în termeni de filosofie de proiectare, standarde de testare etc. Deși nu toate detaliile sunt publice, faptul că brandul menționează „strânse legături tehnice cu Volvo” în contextul lansării în România confirmă acest aspect.
Propulsie / Tehnologie de electrificare:
Deoarece platforma CMA Evo și sistemele hybrid/plug-in sunt derivate din tehnologie comună, 08 beneficiază de acest know-how. De exemplu: utilizarea unui motor termic de 1,5 l turbo + motor electric + baterie mare pentru versiunea PHEV. (Deși aceste particularități nu sunt exclusive Volvo, ele provin din arhitectura comună.)
Calitatea percepută și poziționarea de piață:
Fiind asociat cu Volvo (brand premium) în structura de dezvoltare, Lynk & Co obține un nivel de „credibilitate tehnică” mai mare decât un brand pur nou. De exemplu, în România: „marca cu strânse legături cu brandul suedez Volvo.








