Avem Lexus CT200h în Româna de la 28.500 de euro

Pentru că este vorba de o maşină premium, o japoneză de sânge albastru, Lexus CT200h, locul său de lansare în România a fost unul pe măsură: Palatul Ghika. Iată cum, aseară, în lumini multicolore şi cu vreo două, trei vedete locale şi-a făcut apariţia pe piaţa autohtonă primul vehicul hibrid de clasă C al celor de la Lexus.

Dacă până acum puteai să-ţi cumperi un Bmw Seria 1 sau un Audi A3, acum poţi să te uiţi după o asemenea ofertă de preţ şi status, mărime şi claitate înspre Lexus, marca de lux a celor de la Toyota. Lexus CT200h este un hachback interesant, lung de 4,3 metri şi lat de 1,5 metri. Este practic primul compact premium hibrid din lume. Aşteptăm să vedem ce mişcare face concurenţa japoneză a celor de la Lexus, dar, mai ales, cea germană.

Cu vreo 180 de CP
Sub capota lungă de aproape 1 metru se află un sistem hibrid în care sunt îngemănate un propulsor clasic de 1.8 litri pe benzină si unul electric. Cu puterile lor adunate, şoferul are sub pedala sa de acceleratie aproximativ 180 de Cp si un cuplu de 350 de Nm. Semnificativ pentru un astfel de vehicul, demn de o masina care să-şi primească adtributul de „sportivă”.

10-15% mai grea
Tributul celor două motoare – cel clasic si cel electric care atrag dupa sine un sistem şi mai complicat de transmisie – este greutatea. Lexus CT200h cântăreşte aproximativ 1,5 tone cu vreo 10-15% mai mult decât o masina clasică. Însă asta nu o încetineşte într-atît încât să nu ajungă la o viteză maximă de 180 de km/h sau la prima sută în mai mult de 10,3 secunde. Rapidă pentru o domniţă interesată de conservarea mediului sau de soarta balenelor sau de strângerea de fonduri pentru victimele de la Fukushima.

Totuşi doar 3.8 litri/100
Consumul maşinii este unul „ultra”-decent, anume 3.8 litri la suta de km. Evident că în condiţiile unui trafic urban agitat şi a unei veri în care aerul condiţionat – clima – stă mai mult deschis, consumul va creşte considerabil, dar asta o să o vedem într-un test de stradă.
O astfel de masină hibridă – daca niciuna din compactele Toyota Prius sau Honda Civic Hybrid nu v-a coafat – poate fi achiziţionată în variantă Eco, Business şi Executive si Luxury. Preţul de „primă strigare” este de nici mai mult, nici mai puţin 28.500 euro cu TVA.

 

 

 

 

 

S-ar putea sa iti placa si...

1 raspuns

  1. 9 aprilie 2011

    […] de 3.7l/100km si o putere de 136CP. Nimic spectaculos. Nimic aproape de cei 180 de cai despre care spune un domn, ce dovedeste ca nu citeste nici brosura inainte sa scrie despre un produs. Nimic dinamic […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


9 + 9 =

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>