Renault Fluence este mai degrabă fratele mai mic al lui Renault Laguna sau chiar Renault Latitude, dacât fratele mai mare al lui Simbol. Mai ales în versiunea cu motor pe benzină de 2.0 litri şi cutie de viteze autmată, secvenţială.Dacă interiorul adăposteşte scaune din piele, pilot, supersistem de sunet sau lcd cu hatra României sigur poţi rămâne confuz faţă de intenţiile producătorului. Sigur, eu vorbesc de o versiune premium a lui Renault Fluence, însă suspensiile, trenul de rulare sau ABS-ul şi sistemul de frânare, toate acestea sunt similare oricărui Renault Fluence. Adică lucrurile fără de care nu pre poţi ajunge din punctul A în punctul B – incluzând aici şi motorul.
Concurent cu Volkswagen Jetta, Ford Focus Sedan sau Honda Civic Sedan, Renault Fluence poate fi achitiţionat cu clasicele deja propulsoare pe benzină de 1.6 litri cu 16 valve şi 110 CP sau 2.0 litri, tot 16 valve şi 140 de CP. Dieselul se bazează pe un singur motor, cel de 1.5 litri, întâlnit şi la Dacia sau Nissan, cu puteri de 90 sau 110 CP. Pentru că alinaţa Renault-Nissan are cu ce, şi Renault Fluence oferă atât cutii de viteze manuale cu 5 trepte, pe versiunile infeioare, cât şi cu 6 trepte sau secvenţiale pentru cine s-a săturat de schimbat viteze şi are şi cu ce să plătească diferenţa de avans tehnologic şi confort.
Cât poţi da pe un Renault Fluence? Ei bine, o astfel de maşină costă 14.600 de euro dacă vorbim de un Renault Fluence versiunea Authentique cu propulsor de 1.6 litri şi merge până la puţin peste 18.500 de euro în cazul versiunii de top, Dynamique cu propulsor de 2.0 litri şi cutie secvenţială. Pentru cel mai mare cuplu – 240 de Nm la aproximativ 1800 de rpm – în cel mai scump Renault Fluence, adică versiunea Dynamique 1,5 dCi 110 CP EDC, trebuie să scoţi din buzunar nu mai puţin de 19.700 de euro.
Cui i se potriveste? Văd la volanul unui Renault Fluence preponderent capul familiei, oameni care au deja un copil şi se pot aştepta la al doilea oricând. Portbagajul este generos, intră în acelaş timp atât căruciorul bebeluşului şi cumpărăturile de la supermarket. Dacă transimsia este manulă – cu 5 sau 6 trepte – te afli categoric într-omaşină de clasa C, dacă ai optat pentru una secvenţială, atunci Renault-ul tău pare unul de clasa D. Renault Fluence poate fi un upgrade de la un Dacial Logan sau de la un Renault Simbol sau, de ce nu, o înlocuire a Megane-ului pe care l-ai cumparat acum 5-6 ani. De Oriunde ai veni, Renault Fluence rămâne o maşină manevrabilă şi la îndemână şi, dacă ai noroc, cu 1500-2000 de euro mai ieftină la achiziţionare dacă ai noroc de vreo promoţie.
Şi, util de ştiut, cea mai „cheală” versiune a lui Renault Fluence include aer condiţionat, ABS cu asistenţă la frânarea de urgenta (AFU) şi şase airbag-uri.
Versiuni benzină
Authentique EVO 1,6 16V 110 CP 14.600
Expression 1,6 16V 110 CP 15.400
Dynamique 1,6 110 CP 16.500
Dynamique 2,0 140 CP CVT 18.600
Privilege 1,6 16V 110 CP 17.150
Versiuni diesel
Authentique EVO 1,5 dCi 090 CP 15.550
Expression 1,5 dCi 090 CP 16.350
Dynamique 1,5 dCi 090 CP 17.450
Dynamique 1,5 dCi 110 CP 18.300
Dynamique 1,5 dCi 110 CP EDC 19.700
Privilege 1,5 dCi 090 CP 18.100
Privilege 1,5 dCi 110 CP 18.950