Horațiu Ţepeş, BILKA Steel: “Vom investi ȋn noi utilaje pentru creşterea capacității de producție, dar avem ȋn vedere şi achiziționarea unui producător local”
Tȃnărul antreprenor braşovean Horațiu Ţepeş a produs şi vȃndut ȋn 2013 cea mai mare cantitate de țiglă metalică din Romȃnia. Compania pe care a ȋnființat-o şi o conduce din 2007, s-a dezvoltat de la an la an cu investiții constante, iar ȋn 2014 atenția antreprenorului romȃn este distribuită ȋn două direcții: dezvoltarea producției şi exportul.
“Anul acesta avem planuri mari de dezvoltare. Vom investi ȋn noi utilaje pentru creşterea capacității de producție, dar avem ȋn vedere şi achiziționarea unui producător local. Ne vom concentra pe dezvoltarea canalelor de export”, precizează Horațiu Ţepeş.
Povestea BILKA Steel, cel mai important producător român de învelitori metalice (ţiglă metalică), a ȋnceput ȋn urmă cu 6 ani, ȋn 2007, cȃnd Horațiu Țepeș, a pus pe picioare o afacere care a ajuns astăzi la 104 milioane de lei cifră de afaceri. În primul an, afacerea s-a axat pe import şi distribuție, iar ȋn decursul anului 2008 antreprenorul a investiti ȋn prima linie de producție.
În primii ani, producția de țiglă metalică BILKA s-a desfășurat într-o hală de 4.500 de metri pătrați. Din 2013 BILKA Steel beneficiază de o hală industrială cu o suprafață de trei ori mai mare, de 17.500 mp, proprietatea companiei. În ceea ce priveşte resursa umană, de la doi angajați în 2007, BILKA Steel are astăzi pe ștatul de plată 120 de angajați. “Extrem de important pentru noi, sunt cei peste 500 de parteneri cu ajutorul cărora produsele BILKA au ajuns pe casele românilor din toată țara”, declară antreprenorul braşovean.
Peste 30.000 de case acoperite cu țiglă metalică de la BILKA Steel
În 2009, primul an complet de prezenţă pe piaţa autohtonă ca producător, BILKA a reuşit să vȃndă aproximativ 700.000 mp de țiglă metalică. Creşterea companiei a depăşit considerabil piața şi concurența, iar la sfârșitul lui 2013, BILKA a vȃndut nu mai puțin de 3 milioane de mp de învelitori metalice ȋn diferite sortimente. “Când am încheiat 2012 cu vânzări de peste 2 milioane de mp de învelitori metalice, am știut că se poate mai mult și ne-am propus să creștem în volum cu 25 de procente. La sfârșitul lunii octombrie din 2013 ne depășisem deja obiectivul. Dacă în 2012 am reușit să doborâm recordul înregistrat de un alt producător autohton, în 2013 ne-am doborât propriul record. Nimeni nu s-a apropiat vreodată în România de o asemenea cantitate de ţiglă metalică vândută. Dacă adunăm cantitățile de țiglă BILKA din ultimii doi ani, depăsim 5 milioane de mp, suficient pentru a acoperi peste 30.000 de case”, declară Horațiu Țepeș, proprietar BILKA Steel.
Cea mai mare pondere în totalul vânzărilor de anul trecut, a avut-o țigla metalică Clasic, aproximativ 45%. Principalul motiv pentru care românii au optat pentru acest tip de țiglă este raportul calitate-preț al produsului, de neegalat în piața autohtonă.
În materie de culoare, anul trecut, compania a înregistrat o creștere pentru nuanțele închise, maro, ciocolatiu și negru. Doar 5% din românii care și-au acoperit casele cu țiglă metalică BILKA, au optat pentru culori îndrăznețe ca albastru sau verde. O surpriză au făcut culorile mate, care au reprezentat aproximativ 50% din volumul vânzărilor, 1,5 milioane mp.
2013 a fost cel mai bun an pentru companie. BILKA Steel a înregistrat la sfârșitul anului o cifră de afaceri de 104 milioane lei, în creștere cu 41 procente față de 2012, cu vânzări totale de aproximativ 3,2 milioane mp de ţiglă metalică.”Ne-am menținut poziția de lideri pe piața autohtonă de învelitori metalice și am încheiat anul cu peste 3,2 milioane de mp de învelitori vândute. Ascensiunea business-ului peste așteptări și bugete este rezultatul investițiilor realizate an de an în tehnologie, a serviciilor oferite clienților, dar și a performanțelor obținute de oamenii noştri de vânzări care au dus în piață produse fără rabat de la calitate. Ne-am concentrat foarte mult pe oferirea unui pachet complet de servicii pentru a răspunde oricăror nevoi și cerințe din piață. Astfel am pus la dispoziția clienților un sistem complet de acoperiș, o gamă largă de produse și culori, transport, montaj, consultanță la achiziție și asistență post vânzare. Acest aspect se reflectă în creșterile spectaculoase înregistrate în raport cu competiția”, precizează Horațiu Țepeș.
De la primul job, la primul loc
Primul job, din 2005, i-a deschis lui Horațiu Ţepeş drumul către un business care a devenit, în doar câțiva ani, cel mai semnificativ ȋn piața pe care activează.
„Am pornit de la zero, m-am folosit de banii pe care i-am câștigat la primul meu job, care a fost într-un concern slovac“, spune Horațiu Țepeș.
Primii bani au fost făcuți din importul țiglelor metalice, însă în 2009 când economia se pregătea să-și dea duhul, Horațiu Țepeș a investit într-o facilitate de producție la Brașov, lucru care i-a asigurat dezvoltarea businessului. Astăzi, după aproape 10 ani, afacerea BILKA Steel este lider de piață, ȋn Romȃnia şi un exportator de produse fabricate aici, către piețe din Estul şi Vestul Europei.