Flanco Retail a avut vânzări de 777 milioane de lei în 2015, cu 17% mai mult decât în anul precedent, cu 27 milioane de lei peste nivelul bugetat.
În același timp, creșterea a fost și peste cea medie a pieței, care a fost de aproximativ 13%, conform studiilor independente GfK Temax.
În același timp, profitul net al companiei a crescut de 3,8 ori anul trecut, până la 8 milioane de lei.
”2015 a fost un an bun pentru tot retail-ul românesc, creșterile fiind susținute puternic de mai mulți factori favorizatori. Dobânzile la credite au fost relativ mici, cursul de schimb nu a avut fluctuații mari, inflația a fost negativă. Toate acestea, susținute de reducerile de taxe, măririle de salarii, și, nu în ultimul rând, de prețul redus al petrolului, au condus la o revigorare a pieței și la revenirea optimismului și încrederii consumatorilor”, a spus Dragoș Sîrbu, CEO Flanco Retail.
”În cadrul strategiei Flanco de creștere sănătoasă, anul trecut ne-am depășit obiectivele, mizând pe eficiență operațională în toate acțiunile noastre, de la alegerea spațiilor pentru noile magazine, la optimizarea rețelei existente, accentul pe noile tehnologii și creșterea ponderii vânzărilor online. Toate acestea s-au reflectat direct în profitul nostru, pe care am reușit să îl creștem de peste 3,8 ori de la un an la altul, in termeni comparabili”, a adăugat acesta.
Flanco a investit 10,6 milioane de lei anul trecut în dezvoltarea companiei, totul din resurse financiare proprii. Investițiile au vizat deschiderea a 12 magazine noi, dar și site-ul www.flanco.ro și optimizarea platformelor IT. În 2015, prin extinderea în țară, Flanco a creat peste 200 de noi locuri de muncă, ajungând la 1357 de angajați (la 31.12.2015).
”Anul trecut, am deschis magazine în cele mai noi mall-uri din România: Coresi în Brașov, Mega Mall în Bucuresti și am revenit în zona comercială Băneasa București (lângă Mobexpert). În același timp, pentru orașele medii și mici, ne-am orientat către magazine stradale sau situate în parcuri comerciale, venind cu un nou concept de comerț modern. Din trimestrul IV 2015 și până în februarie 2016, am intrat în 10 orașe noi, cu magazine Flanco stradale”, a mai spus CEO-ul Flanco Retail.
Vânzările online și cele de pe mobil au fost și rămân priorități pentru Flanco Retail, în condițiile în care, în România, există peste 11 milioane de utilizatori de internet, 7 milioane dintre aceștia fiind clienți pentru vânzările online.
”Produsele electro-IT au cea mai mare pondere în totalul vânzărilor online în România. De aceea, acordăm tot mai multă atenție site-ului din punct de vedere al funcționalității generale, al adaptabilitatii la device-uri mobile, al gamei de produse și conținutului. Vânzările online cresc într-un ritm de peste 50% de la an la an, însă strategia noastră nu se oprește la cifre. În afara progresului la nivelul vânzărilor, ne dorim ca, la capitolul servicii și interacțiune cu clientul să devenim, în fiecare an, mai buni decât în precedentul. Spre exemplu, anul trecut am implementat o aplicație CRM nouă și, ca urmare, numărul de sesizări și reclamații de la clienții noștri a scăzut de 10 ori în perioada octombrie 2015 – ianuarie 2016”, mai spune Dragoș Sîrbu.
Pentru 2016, Flanco își menține strategia de și are ca țintă vânzări în creștere cu 20%, pe o piață estimată să crească între 12-14%.
”Intenționăm, la fel ca până acum, să reinvestim în companie întreg profitul operațional obținut. Vizăm nu mai puțin de 30 de magazine noi în acest an, dar în același timp, ne uităm foarte atent la performanțele și potențialul fiecărui magazin din rețea, optimizând permanent. Vom continua investițiile în platformele IT, în site, dar și în trainingul consilierilor noștri de vânzări”, conchide CEO-ul Flanco.