La Salonul de la Geneva, Dacia prezintă o nouă serie limitată și anunță sosirea cutiei de viteze robotizate Easy-R cu 6 trepte pentru motoarele pe diesel. Dacia vine după un 2015 foarte bun, cu peste 550.000 de vehicule vândute pe piețele din întrega lume, în creștere cu aproape 8% faţă de anul precedent.
Noua serie limitată Dacia implică toate modelel Dacia: Duster, Sandero, Logan MCV, Dokker și Lodgy. Numele acestei serii limitate va diferi de la țară la țară.
„Această serie limitată este propusă la un preț foarte accesibil, fără a fi sacrificate nici look-ul, nici confortul” declară oficialii Dacia.
La exterior, seria limitată Dacia se distinge prin noua culoare Brun Tourmaline, jante noi din aliaj, badge-uri specifice și bare de proțecție de culoarea caroseriei. La interior, șoferul profită de confortul unei mașini moderne: radio, Bluetooth, USB, geamuri electrice și comandă centralizată. Similar tuturor modelelor din gamă, această serie limitată are o garanție de 3 ani sau 100.000 km.
Vezi pe AgroTeca.ro un super-Test Drive cu Dacia Duster
Cutia Easy-R a fost testată pentru echivalentul a 750.000 km pe piste
Dacia introduce în oferta sa, prin Easy-R, cutia de viteze robotizată. Aceasta a fost lansată la sfârșitul lui 2015 pentru motorizarea pe benzină TCe 90 Stop & Start. La același preț, Easy-R este oferită acum și pentru motorizarea Diesel dCi 90 pentru modelele Logan, Sandero, Sandero Stepway și Logan MCV (în funcție de țara de comercializare).
Pentru a obține fiabilitate și costuri de întreținere reduse, proiectarea cutiei robotizate se sprijină pe tehnologie electro-mecanică mai mult decât pe tehnologie hidraulică. Pentru a asigura cele mai înalte standarde de calitate, cutia Easy-R a fost testată pentru echivalentul a 750.000 km pe piste, iar controlul de calitate se face pe toate unitățile care ies de pe linia de asamblare.
Cutia robotizată Easy-R a fost gândită pentru a oferi un condus mai agreabil în oraș, mai ales în ambuteiaje. Schimbarea vitezelor se face simplu și automat. Practică în circulația aglomerată, această cutie permite o viteză scăzută, fără a fi nevoie să fie schimbate vitezele, doar prin apăsarea pedalei de frână. La ralenti, mașina poate fi folosită foarte bine în trafic, prin simpla ridicare a piciorului de pe pedala de frână. De asemenea, demarajul în rampă se face foarte ușor.