Ancheta exploziei de pe Autostrada Moldovei

0
278

Măsurătorile făcute în cadrul anchetei de la locul tragediei produse, în noaptea de miercuri spre joi, pe șantierul autostrăzii A7, arată că, adâncimea la care se afla conducta, în zona în care a explodat, era între 0,6 m și 1,03 m, potrivit datelor obținute de HotNews.ro. Pe acea porțiune, muncitorii de la Spedition UMB ar fi efectuat lucrări de decopertare și așa ar fi ajuns conducta la o adâncime atât de mică față de suprafață, potrivit surselor Transgaz.

În rest, în amonte și în aval de locul tragediei, conducta de gaze este îngropată la adâncimi de până la 2 metri.

Reamintim că Transgaz consideră constructorul vinovat de explozia puternică ce s-a produs joi dimineața pe șantierul autostrăzii „Moldovei” A7, în zona localității Călimănești – accident în urma căruia au murit patru persoane și alte cinci au fost rănite.

Transgaz: Constructorul nu avea voie să lucreze pe o zonă de 20 m, de o parte si alta

Transportatorul de gaze Transgaz a acuzat public constructorul că nu a respectat avizul de amplasament, că nu avea voie să lucreze deloc în zona rețelei de gaze care intersectează autostrada și că nu avea avizul CTE Transgaz pentru operațiunile de relocare/deviere a conductelor.

În documentele consultate de HotNews.ro apare scris clar că în zona conductei de gaze, pe o zonă de 20 m, de o parte și alta, lucrările de construire a drumului vor fi demarate doar după avizarea CTE Transgaz a operațiunilor de relocare a conductelor de gaz.

Compania de Autostrăzi a avut o reacție joi la amiază în care spunea că din informațiile de la acea oră, „antreprenorul Spedition UMB nu efectua lucrări de relocare a rețelei de gaz, ci doar lucrări de îmbunătățire a terenului de fundare a corpului autostrăzii”. CNAIR nu spune însă de ce lucra UMB în zona conductei de gaz dacă acestea nu au fost relocate.

UMB, cel mai prolific constructor de autostrăzi din România, cunoscut pentru ritmul alert cu care evoluează pe șantiere, lucrează pe nu mai puțin de 250 de kilometri din Autostrada „Moldovei” A7. Din 13 loturi contractate, de la Ploiești (Dumbrava/A3) până la Pașcani, UMB și firmele sale (Tehnostrade și SA&Pe) lucrează pe 10 dintre ele. Pe Focșani – Bacău lucrează din martie 2023, iar în prezent ajunsese să lucreze chiar și în trei schimburi pe unele tronsoane, inclusiv noaptea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Pentru a aproba comentariul dumneavoastră, vă rog să efectuaţi următorul calcul: *