Ioan Mezei a preluat în 2023 mandatul de general manager al Villager România, importator de unelte și motounelte destinate gospodăriilor și agricultorilor, iar planurile sale de dezvoltare sunt foarte mari.
Villager este o firmă deținută de grupul Agromarket din Serbia. Grupul reunește 17 companii cu peste 1.700 de angajați, care produc și vând îngrășăminte, pesticide, semințe, fiind una dintre cele mai mari companii din Serbia, cu afaceri de 350 de milioane de euro. Echipa condusă de Ioan Mezei are șapte oameni, cu un volum de afaceri de 2 milioane de euro în 2023, în creștere față de anii anteriori, iar ținta pentru 2024: un avans de două, dacă nu chiar de trei cifre.
Cu domnul Mezei am purtat un scurt dialog telegrafic:
-Care este situația companiei dumneavoastră după primele șase luni ale acestui an?
-O creștere de circa 50% a cifrei de afaceri.
-Putem vorbi de un an bun?
-Anul este totuși dificil.
-Care a fost cel mai greu moment în 2024?
-Lunile iunie și iulie, datorită secetei.
-Puteți face o comparație între ultimii patru ani?
-Evoluția în ultimii patru ani este oarecum negativă. Ponderea vânzărilor pe internet va crește, la fel și la uneltele pe baterii.
-Cât de mult vă afectează canicula din această vară?
-Canicula nu ne-a ajutat, dimpotrivă.
-Mai există probleme legate de forța de muncă?
-Există probleme legate în special de abilitățile și motivația potențialilor angajați.
-Ce așteptați de la autorități și încă nu s-a realizat?
-Investiții în infrastructură, proceduri simplificate de control.
-Ce perspective aveți pentru finalul lui 2024?
-Sperăm să creștem vânzările cel puțin în același ritm ca în prima jumătate.