Renault Koleos, la fel de SUV ca Nissan X-Trail

0
487

Nu sunt convins că Renault Koleos este cel mai frumos crossover de pe piaţă, dar sunt convins că este unul veritabil. Un crossover veritabil, zic! Maşina este deja la primul face-lift, mai degrabă innersefl-lift, pentru că maşina a primit consola centrala marca Renault – mult mai ergonomică – şi doar detalii refinisate la exterior. Spre exemplu, pleoapa – eleronul de deasupra lunetei – uşor mai lungă decât în cazul modelului prim Renault Koleos.

De ce crossover veritabil?
Pentru că Renault Koleos este o maşină construită pe platfoma SUV-ului Nissan-ului X-Trail şi pentru că, mai ales, se comportă ca atare. Este drept, nu prea am văzut Koleos-uri pe la pescuit, dar asta dosr pentru că maşina încă nu a intrat în conştiinţa publică drept una pretabilă la aşa ceva. Va intra, sunt convins!

Maşina la test, un Renault Koleos diesel de 2.0 litri si 175 de CP, cuplat la o transmisie manuala cu 6 rapoarte s-a comportat în oraş ca un vehicul de clasa C puţin mai înalt – excelent ca contrapondere la „borduriada” autohtonă. De această data nu am avut timp sa-l masor în offroad, dar din testele cu primul model vreau să subliniez că se descurcă excelent. Este unul dintre cele mai potente crossovere din clasa sa.

După un parcurs mixt, de aproximativ 400 de km, Koleos-ul de test a avut nevoie de aproximativ 8.5 litri de motorina la suta de km. Mult, puţin nu ştiu cu siguranţă în ce categorie să-l includ, eu zic totuşi că este unul decent. Maşina şi mai ales propulsorul său de 175 de CP poate să ofere putere suplimentară dacă ai nevoie de ea într-o depăşire, dar şi un consum relativ decent pe autostradă la 120 – 130 de km la ora.

Pentru că Renault Koleos este un vehicul complet, cu capabilităţi de offroader, francezii îl vând doar in versiune 4X4. Curajos, dar în versiune 4×2 ce ar mai rămâne din Koleos, doar „leos-ul”; o maşină fară personalitate!

Ce a pierdut?
Cu adevarat o pierdere pentru Renault Koleos mi se pare lipsa propulsorului pe benzină de 2.5 litri, unul de sorginte Nissan, existent în momentul lansării acum 3 ani. Dat fiind cilindreea mare, 2.5 litri şi alte considerente, comerciale desigur, reprezentantii Renault au luat decizia de a fi scoasa din gama pentru Romania. Asta cu toate ca în 2009, an în care Renault Koleos a reuşit vânzări peste 500 de unităţi, propulsorul pe benzină a fost preferat de 150 de cumpărători.

Propulsorul preferat de către cumpărătorii români sub capota lui Renault Koleos este dieselul de 2.0 litri si 150 de CP. Cu aceasta motorizare rulează mai bine de jumătate din cele aproximativ 700 de Renault Koleos cumpărate în România.

Versiuni Renault Koleos
Dynamique 2.0 dCi 175 CP 27.300 euro
Dynamique 2.0 dCi 150 CP 27.500 euro
Privilege 2.0 dCi 175 CP 30.150 euro
Privilege 2.0 dCi 150 CP 30.350 euro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Pentru a aproba comentariul dumneavoastră, vă rog să efectuaţi următorul calcul: *