Vreau Rubiconul meu, Jeep Wrangler Rubicon!

0
607

De pe canapeaua de doar două locuri a unui extraordinar BMW X6 care consumă în timpul unei acceleraţii cu pedala pe kick down cât cinci maşini Dacia Logan de 1.6 litri, odară, am demarat o discuţie despre Jeep Wrangler.

Spun eu: „am luat maşina de mai bine de 2 săptăâni la test, dar nu am reuşit încă să scriu materialul, Testul-drive-ul!”. „Păi”, spune interlocutorul meu, şoferul superbului exemplar juma-limuzină, juma-semi-offroader, căci asta este un BMW X6 „cât e un Jeep Wrangler?”, „E vreo 35 de mii de euro!” spun eu. „Cine să dea atât de mult pentru o maşină ca aia?” se întreabă interlocutorul meu. Încurcat, parcă eram deja un avocat al apărării, deşi în mod evident, nu eram, am căutat un răspuns şi… l-am găsit: „Păi, cine vrea să conducă o legendă americană, o maşină care a reuşit să câştige pentru ameicani vreo trei războaie mondiale. Şi zic trei pentru că cel din Coreea şi cel din Vietnam au fost, într-un fel, nişte războaie mondiale!”.

Acum stau şi mă gandesc că Jeep Wrangler este un fel de autor moral al Hummerului. Poate că dacă legenda lui Wrangler nu exista, nici GM-ul simţea vreun imbold să creeze un vehicul pentru război superior Jeep-ului. Cert este că Jeep Wrangler este la vânzare iar despre Hummer vorbim la trecut. Dar nu despre Hummer este vorba aici, cele două maşini nefiind nici măcar concurente pe piaţă. Dar când vine vorba de Jeep sau de substantivul comun profund românesc  „gip”, „gipan”, discuţia nu poate rămâne în clasa de off-roadere veritabile cu două uşi în care putem „arunca” Wrangler-ul la o descuţie seacă despre maşina pe care o poţi cumpăra cu 34 de mii de euro.

Jeep Wrangler este categoric o maşină imperativă: „off the roand, for once!”. Pare că aşa ceva ar spune şoferului său, Wrangler-ul. Dacă ar fi să întrăm în detalii, Jeep Wrangler se vinde în România prin reţeaua celor de la Autoitalia la preţuri începând cu 31 de mii de euro. Propulsorul legat indisolubil de maşină are o capacitate de 2.8 litri, este, evident, un diesel şi poate produce 200 de Cp. Suficient!

Cu cele 6 trepte ale sale, Jeep Wrangler se comportă ca orice altă maşină pe şosea, este totuşi cam rigidă. Rigiditatea sa îşi explică pe deplin utilitatea în off-road. Tracţiunea pe puntea spate poate ridica ceva probleme soferilor obişnuiţi cu faţa, dar nu mai multe probleme decât orice alt off-roader cu aceeaşi dinamică. Oricum, dacă e să vorbim de dinamică şi control, şoferul are la dispoziţie toată pleada de sisteme de control; toată: ESP, sistem care include Electronic Rollover Mitigation-ERM, Antiblock Brake System-ABS, Brake Assist System-BAS, Traction Control System-TCS, Electronic Brake Force Distribution-EBD sau asistenţă la pornirea în rampă şi la coborâre. Aşadar, pentru un începător de off-road Jeep Wrangler îşi face singur treaba.

La nivelul insonorizării, doar e vorba de o maşină de status, Jeep Wrangler ţine să îţi amintească permanent că este un Wrangler şi că o legendă nu vine oricum. Sistemul de sunet este un Infinity cu 6 difuzoare şi subwoofer.

Ca să nu rămânem neînteleşi, Jeep Wrangler se vinde în România şi în varianta „de familie” cu 4 uşi şi se numeşte Wrangler Unlimited. Numai că este de-a dreptul disonant să mergi într-un Wrangler cu soţia şi copii, iar de pe stradă domnişoarele să-ţi facă cu mâna în semn de „ia-mă la o plimbare!”.

Dacă e să mergi cu un Wrangler, atunci să fie unul Rubicon!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Pentru a aproba comentariul dumneavoastră, vă rog să efectuaţi următorul calcul: *