Dincolo de automobilele de serie care s-au lansat de-a lungul anilor cu atât succes la Geneva, expoziţia din Elveţia găzduit şi o serie nenumărată de concepte auto, de studii de design sau de maşini care se doreau propuneri pentru „maşina viitorului”. Unele dinte ele nu au văzut niciodată o linie de producţie, altel au fost imbraţişate cu căldură de vreun producător şi au împrumutat unor modele de serie anumite caracteristici, componente, linii de design.
Iată de ce am ales să prezentăm câteva dintre aceste modele, poate vom repera pe stradă, în următorii ani verisuni de serie ale lor sau doat parţi ale lor integrate în alte autovehicule.
Citroën a venit la salon cu conceptual Tubik, un monovolum de 9 locuri care “este proiectat pentru a face călătoria cu totul deosebită”. Dacă ar ajunge maşină de serie, Tubik ar fi un vehicul de nouă locuri, stilat şi având asupralui toate caracteristicile unui hatchback.
Chevrolet 140S Tru este un coupe sport cu trei uşi şi patru locuri stă pe platforma lui Chevrolet Cruze şi a electrictricului Volt, are un propulsor turbo cu injectie directă şi tehnologia stop-start. Producătorul american-coreean sugerează că este un model “mai accesibil, în ciuda tehnologiilor de vârf integrate la borgul său”.
EDAG a venit la Geneva cu un concept şi o idee: „Mobilitatea de închiriat”. Conceptul electric “este conceput pentru a putea fi închiriat pentru perioade scurte; este vorba de începutul unui nou segment de piaţă care răspunde deunor cerinţe de mobilitate individuală şi de utilizare extrem de simplă” spune producătorul.
Sportiva de Torino. Sportiva din fotografie este un concept realizat de către studenţii de la Masterul în Artă şi Design de Transport al Istitutului European de Design din Torino. Macheta şi schiţele amănunţite ale posibilei maşini sportive sunt, cu siguranţă de vânzare.
Mia este un vehicul 100% electric pentru uz urban şi peri-urbane, pentru clienti private sau pentru parcuri de maşini ale companiilor şi ale autorităţilor locale. Sunt disponibile trei versiuni, cu 3, 4 sau un singur loc. Cu lungimea maxima de 3.19 metri.
Renault Twizy “oferă o experienţă de conducere în condiţii de siguranţă oraş” spun producătorii. Maşina concept este electrică, poate transporta 2 ocupanţi, cărora le oferă „o experienţă similară cu cea oferită de orice maşină cu 4 roţi”.
Fiat 500 deşi nu este un concept, trebuie să recunoaşteţi că arată precum unul. Cu sau fără domnişoarele care se sprijină de el. Se pare că vara asta se poartă şi blondele şi brunetele, lângă un 500, evident!