„Știu cât am” este una dintre cele mai importante campanii din Europa de Est, cu un puternic twist strategico-creativ, care plasează valoarea colesterolului LDL printre numerele semnificative din viața oricui. Acesta a fost punctul de pornire pentru o campanie de awareness dezvoltată de către Infinit Solutions în parteneriat cu Fundația CardioPrevent.
„Motivația campaniei are la bază rata foarte crescută a mortalității cauzate de afecțiunile cardiovasculare în România, boli legate fundamental de creșterea nivelului de colesterol. Din acest motiv am ales să investim resurse în campanii de informare a populației și de conștientizare cu privire la pericolele nivelului crescut de colesterol LDL (așa-zisul „colesterol rău”) îndemnând la măsurarea valorii colesterolului LDL și la accesarea sfatului medical specializat. Alături de Infinit Solutions, am gândit această campanie la nivel macro, structurată pe mai multe etape de-a lungul cărora ne dorim să atragem atenția cât mai multor oameni asupra principalei probleme de sănătate a românilor, responsabilă de jumătate din decesele anuale și de o imensă suferință dată de complicațiile ce apar în întregul organism afectat.” spune dr. Dan Gaita, Președinte al Fundației CardioPrevent, Profesor de Cardiologie și Membru în Comitetul Director al European Heart Network.
Website-ul stiucatam.ro, special creat pentru această campanie, pune la dispoziție informații relevante despre colesterolul LDL, un quiz realizat de medici cardiologi și diabetologi prin care utilizatorul poate afla dacă are un risc crescut de ateroscleroză (atacul de cord, atacul cerebral și insuficiența cardiacă sunt complicațiile cele mai redutabile) și în curând o zona de forum unde medicii Fundației sunt dispuși să aloce timp pentru a răspunde întrebărilor primite din partea utilizatorilor pe tema colesterolului, pentru că „peste 80% din această devastatoare patologie cardio-metabolică poate fi prevenită!!!”, susține dr. Dan Gaita.
Care este legătura dintre colesterolul LDL și numere?! Se pare că a fost un joc strategic de noroc, în care însă „hazardul” poate fi controlat și care a adus succesul acestei campanii:
„Potrivit cercetărilor efectuate, am realiat că oamenii sunt obişnuiţi să ţină minte tot felul de numere, detalii de multe ori mai puțin importante, dar nu își știu colesterolul. Mai mult, puțini dintre ei fac diferența între LDL și HDL”, spune Alice Gavril, Head of New Business & Strategy.
“Odată cu noul an, când majoritatea ne stabilim noi rezoluţii, să punem pe lista de cifre importante și cunoașterea LDL-ului și ce e de făcut în funcție de valoarea acestuia. Ne-am ferit să realizăm o campanie tipică prin care să „speriem” publicul, am ales să educăm și să inspirăm prin puterea exemplului. Dacă fiecare persoană care intră în contact cu Campania ar distribui mesajul către un prieten, prin secțiunea specială ‘Susține campania’, am contribui la scăderea procentului menționat mai sus”, continuă Alice Gavril.
Mesajul campaniei din prima etapă, „Unele numere au nevoie de toată atenția ta”, ajuns și în atenția mai multor formatori de opinie din domenii diverse: sport, lifestyle, sănătate, frumusețe, cultură, care au ales să susțină campania prin exemplul personal, împărtășind cu publicul lor numerele importante din viața lor, printre care și valoarea colesterolului LDL, îndemnându-i pe aceștia să ia acțiune.
Infinit este o agenție full service multinațională, având digitalul la bază și care oferă servicii la cheie de la consultanță și analiză de business și transformare digitală până la strategie, project management, servicii de creație, web development, mobile development și media buying, planning și raportare prin agenția de media din grup, The MasterPlan Agency. De asemenea, grupul oferă servicii de training, cursuri și masterclass-uri despre digital, tehnologie și marketing prin Infinit Academy.
Echipa implicată în realizarea proiectului:
- Strategie: Alice Gavril; Alexandra Coscovelniță
- Creație: Sorana Caracudovici; Ana Ciornea; Anca Masek, Marian Voicu; Dayan Dragan; Cezar Iliescu;
- Social Media: Mădălina Balaban; Andreea Velicoiu
- Media: Andrei Cantoneru; Matei Pașpan; Bianca Băcăințan
- Project Management: Beatrice Stroilescu; Mihaela Olteanu.
Fundația CardioPrevent este o organizație non-profit care are ca obiective scăderea morbidității și mortalității prin boli cardiovasculare, respiratorii, diabet zaharat și boli metabolice în România, precum și creșterea calității vieții pacienților cu aceste boli; dezvoltarea unui sistem integrat de asistență medicală pentru prevenirea și tratamentul acestor afecțiuni; efectuarea de acțiuni de depistare în masa pentru identificarea persoanelor cu risc cardio-metabolic crescut.
Mai multe informații pe www.cardioprevent.org.
Echipa de coordonare:
- Profesor dr. Dan Gaita, dr. Gabriela Mut-Vitcu, dr. Andreea Dumitrescu, dr. Călin Lengher și dr. Bogdan Mut-Vitcu
Prevenție = Civilizație