Ministrul de externe al Rusiei, Serghei Lavrov, își petrece cea mai mare parte a timpului în aceste zile ascunzând realitatea agresiunii țării sale asupra Ucrainei, arată o analiză The Atlantic. Dar săptămâna trecută, el a luat o pauză momentană de la această muncă pentru a denatura istoria unui alt război: Al Doilea Război Mondial și genocidul evreiesc care l-a însoțit. Întrebat la televiziunea italiană cum ar putea Rusia să pretindă că “denazifică” Ucraina când țara este condusă de un președinte evreu, Lavrov a replicat: “Cred că și Hitler avea sânge evreiesc”. Ulterior, el a adăugat: “Unii dintre cei mai mari antisemiți sunt evrei”.
Vezi și:Jill Biden le-a servit mâncare militarilor americani de la baza Mihail Kogălniceanu
Lavrov are o singură sarcină: să vândă în piața publică războiul neprovocat al Rusiei împotriva Ucrainei. În mod nesurprinzător, revizionismul său privind Holocaustul – înrădăcinat într-o teorie a conspirației de lungă durată – nu a ajutat. Guvernul israelian a reproșat public Rusiei comentariile, convocându-i ambasadorul și pretinzând scuze. După cum a spus ministrul israelian de externe Yair Lapid: “Evreii nu s-au sinucis în Holocaust”. (Bunicul lui Lapid a fost ucis de naziști, în timp ce bunica și tatăl său au ajuns în cele din urmă în Israel).
Într-o rară declarație comună, membrii evrei din Camera Reprezentanților din SUA au condamnat în mod similar afirmațiile lui Lavrov, spunând: “Recurgerea la clișee antisemite, inclusiv învinovățirea evreilor pentru Holocaust și folosirea Holocaustului pentru a-și acoperi propriile crime de război, reflectă depravarea fără curaj a regimului rus.” Ca răspuns la acest scandal, Ministerul rus de Externe a dublat acuzațiile, acuzându-l pe Lapid și Israelul că sprijină un “regim neonazist” în Ucraina. La ora transmiterii acestei știri, surse israeliene relatează că Putin și-a cerut scuze pentru comentariile ministrului său de externe, dar acest lucru nu a fost confirmat de Rusia.
Pentru cei familiarizați cu istoria Holocaustului, poziția lui Lavrov ar putea părea complet dezechilibrată. Dar asimilarea evreilor cu naziștii a fost mult timp un element de bază al retoricii sovietice și rusești. Iar convingeri precum cele ale lui Lavrov sunt mult mai frecvente decât își dau seama cei mai mulți. De-a lungul deceniilor, mulți oameni, din Uniunea Sovietică până în America și până în Orientul Mijlociu, au dat vina pe evrei pentru propriul genocid, adesea în scopuri politice și ideologice. Este important să înțelegem de ce fac acest lucru, deoarece aceste eforturi nu au doar scopul de a ascunde actele depravate din trecut, ci de a le permite în viitor.
Unul dintre cele mai înfricoșătoare sondaje din istoria SUA a fost realizat de Gallup în 1938, în ajunul Holocaustului. În timp ce Hitler urca la putere și promulga o serie de legi antisemite, firma de sondaje a cerut părerea americanilor despre victimele evreiești ale antisemitismului european. Care au fost rezultatele? 54% au spus că “persecuția evreilor din Europa a fost în parte din vina lor”. 11 la sută au spus că a fost “în întregime” vina lor. Cu alte cuvinte, 65 la sută dintre americani au aderat la versiunea soft a poziției lui Lavrov, învinuindu-i pe evreii din Europa pentru propria lor persecuție. (Chiar și astăzi, mulți continuă să insiste că evreii sunt cauza antisemitismului).
Versiunea hard a acestei viziuni asupra lumii, pe de altă parte, susține că evreii au colaborat în mod activ cu naziștii pentru a pune în practică Holocaustul. Aceasta este poziția lui Lavrov, dar el nu este singurul. Să-l luăm de exemplu pe David Icke, unul dintre cei mai proeminenți teoreticieni ai conspirației din lume, care susține că evreii bogați au finanțat Holocaustul, scriind: “Familia Warburg, parte a imperiului Rothschild, a ajutat la finanțarea lui Adolf Hitler”. (Icke a mai afirmat în altă parte că “Hitler a fost un Rothschild.”) La fel ca remarcile lui Lavrov, afirmațiile lui Icke pot părea marginale. Dar cartea profund antisemită în care au apărut aceste cuvinte a fost recomandată entuziast de scriitoarea Alice Walker în paginile New York Times.
În 1984, Mahmoud Abbas – în prezent președintele Autorității Palestiniene – a publicat o carte bazată pe teza sa de doctorat. Numele? The Other Side (Cealaltă parte): Relația secretă dintre nazism și sionism. Lucrarea, care este prezentată și astăzi pe site-ul oficial al guvernului lui Abbas, susține că sioniștii au fost “partenerul de bază al celui de-al Treilea Reich”. “Mișcarea sionistă”, susține Abbas în mod fals, “a condus o amplă campanie de incitare împotriva evreilor care trăiau sub regimul nazist, pentru a stârni ura guvernului împotriva lor, pentru a alimenta răzbunarea împotriva lor și pentru a extinde exterminarea în masă”. Scopul acestei conspirații, susține Abbas. A fost acela de a stimula o mai mare imigrație evreiască în Palestina.
Printre alte afirmații, Abbas scrie, de asemenea, că niciun evreu nu a fost ucis în camerele de gazare naziste, citându-l pe Robert Faurisson, cunoscut negator al Holocaustului, și susține că cifra de 6 milioane de evrei morți este exagerată de multe ori.
Ne-am putea întreba în mod rezonabil: De unde a reușit Abbas să prezinte cu succes acest doctorat în negarea Holocaustului? Răspunsul este: “Unde a ajuns Abbas? La Universitatea Lumumba, din Moscova.
De ce sunt oamenii atât de atrași de explicațiile care pun Holocaustul pe seama victimelor evreiești? Pentru a înțelege atracția de a-i acuza pe evrei de genocid – fie că este vorba de genocidul lor sau al altora – trebuie să înțelegem ce realizează această afirmație pentru cei care o fac. Așa cum am scris anterior: Falsele acuzații de genocid evreiesc continuă să prolifereze pentru că oferă recompense tentante care le fac irezistibile pentru un anumit tip de fanatici.
În primul rând, ele folosesc ca armă cea mai mare traumă evreiască împotriva evreilor. După cum a spus teoreticianul politic marxist Norm Geras: “A le spune evreilor că ceea ce fac ei este la fel ca ceea ce le-au făcut naziștii înseamnă a face apel la comparația care este cea mai odioasă.” Nu există o modalitate mai bună de a răni pe cineva decât să transformi cea mai dureroasă experiență a sa într-o bâtă cu care să-l lovești. Nu este greu de imaginat cum întoarcerea Holocaustului asupra evreilor, ca și întoarcerea sclaviei asupra negrilor, oferă o delicioasă emoție transgresivă.
Sursă G4Media