Philip Kotler, părintele marketingului modern, a dat câteva sfaturi de bună creștere a businessurilor, celor câtorva sute de manageri prezenți la Ateneul Român. Sfaturile au fost date în cadrulu unui training care a durat aproximativ 4 ore, pe 1 iunie cu ocazia evenimentului Marketing 3.0.
Kotler a configurat câteva trasee numai bune de urmat pentru a spori profitul și pentru a îmbunătăți imaginea unei companii. Ca orice părinte care vrea să-și vadă copilul mare și managerii trebuie să se preocupe de buna creștere a companiilor pe care le reprezintă.
Primul pas este adaptarea la realitățile economice și la specularea oportunităților pe care, paradoxal, le-a creat criza financiară. Orientarea către piețele în creștere, cum ar fi China, Brazilia, India etc., este o mișcare sănătoasă. În ceea ce privește investițiile este indicată moderația, atunci când ne referim la social media.
Pentru o dezvoltare sănătoasă cele mai importante elemente de care trebuie să se țină cont sunt cele care țin de relaționare. Pe plan intern este importantă buna comunicare cu directorul financiar. Pe plan extern trebuie atent modelată imaginea companiei în ochii consumatorilor: ei sunt până la urma factorul decisiv.
Odată ce brandul ajunge să fie iubit nu mai este nevoie de marketing
Implicarea în campaniile de responsabilitatea socială este un prim pas, creșterea vizibilității companiei în acest context este favorabilă și poate duce cu ușurintă la pasul doi; acesta presupune stimularea afectivă a consumatorilor. Odată ce brandul ajunge să fie iubit nu mai este nevoie de marketing.
Trebie „stârnită” nevoia și subliniat faptul că organizația nu face altceva decăt să servească interesele consumatorilor.
Acestea sunt doar câteva puncte esențiale din „codul bunelor maniere ale creșterii unui business” de care dacă managerii vor ține cont, vor avea parte de o dezvoltare frumoasă a „copiilor” de care sunt responsabili.
autor: Elena Finariu