Floria a vandut anul trecut flori in valoare de 1 milion de euro, din care 75% sunt vanzari realizate prin intermediul platformei www.floria.ro. Restul de 25% este reprezentat de vanzari catre corporate si comenzi speciale pentru evenimente personale sau de afaceri.
Obiectivul principal al anului trecut a fost consolidarea pozitiei de lider de piata in zona vanzarilor online. Acesta a fost sustinut printr-o serie de actiuni strategice, precum cresterea numarului de parteneri in tara, fidelizarea clientilor, precum si demararea proiectului de extindere. Acesta implica investitii de peste 200.000 euro pana la finalul lui 2015.
Proiectul de extindere a avut ca prima etapa rebrandingul in online si separarea businessului online de operatiunile offline si B2B, cu strategii de dezvoltare pe fiecare divizie. In urma rebrandingului, Floria.ro a devenit floraria „pentru gentlemanul din fiecare”.
„In 2014 am urmarit optimizarea vanzarilor online, concomitent cu cresterea numarului de comenzi, pentru a porni extinderea brandului de la un fundament solid si sustenabil. Anul acesta continuam cu aceleasi obiective si vom trece la implementarea urmatoarelor faze ale planului nostru de dezvoltare pe piata florilor” declara Marina Matei, e-Commerce Manager Floria.ro.
Cea mai extinsa retea de parteneri: Numar dublu de orase in care se livreaza gratuit buchetele de flori, in 2 ore
Numarul oraselor in care Floria asigura livrarea gratuita a buchetelor de flori in 2 ore de la finalizarea comenzii s-a dublat in 2014. In prezent, Floria livreaza gratuit in 139 localitati din intreaga tara.
„Cu 50% comenzi cu livrare in Bucuresti si 50% in tara, extinderea retelei de parteneri din afara capitalei a fost un pas firesc si esential. La Floria, o parte din promisiunea facuta catre clienti este ca florile sunt livrate in maxim 2 ore, de catre un curier propriu, direct in bratele destinatarului. Acest lucru este posibil prin intermediul retelei de sute de parteneri, cu care acoperim cu succes intreaga suprafata a Romaniei” adauga Marina Matei.
2014 a fost pentru Floria.ro si anul dezvoltarii parteneriatelor in zona modalitatilor de plata. In prezent, Floria.ro este unul din putinele siteuri din Romania care ofera clientilor posibilitatea de a achita cumparaturile printr-o metoda de plata aleasa din peste 10 optiuni, inclusiv plata in rate sau plata anticipata prin ridicare numerar de la o adresa aleasa de expeditor, in toata tara.
„Misiunea noastra, la Floria.ro, este sa facem din trimiterea florilor un gest foarte simplu pentru expeditor si o experienta memorabila pentru destinatar. Pentru expeditor este esential sa dispuna de flexibilitate in ceea ce priveste modalitatile de plata. In 2014 75% din comenzi au fost achitate cu cardul, insa ramane un procent semnificativ de 25% de clienti care prefera alternativele –plata la terminale, numerar, prin depunere in cont sau chiar in rate” explica Marina Matei.
Piata online stagneaza, comanda medie creste usor
Floria activeaza pe o piata a vanzarilor online de flori a carei valoare estimata stagneaza in ultimii 2 ani in jurul a 2.5 milioane de euro.
Valoarea medie a comenzilor online plasate in 2014 pe Floria.ro a fost de 210 lei, inregistrand o crestere usoara, cu 5 procente, fata de anii anteriori.
„Din estimarile noastre, pe Floria.ro avem o valoare medie a comenzii cu aprox. 20% mai mare decat media pietei de vanzari de flori online, care se situeaza la 160-170 lei. Acest lucru este datorat adresarii noastre catre barbatii atenti la detalii, care aleg buchete si aranjamente complexe, surprinzatoare” precizeaza Marina Matei.
Trandafirii se mentin la conducerea topului celor mai cautate flori, insa de la an la an au o pondere din ce in ce mai mica in totalul vanzarilor, datorita orientarii catre buchete sofisticate, care combina soiuri de flori si creeaza unicitate. Procentul clientilor care aleg buchetele care contin exclusiv trandafirii a scazut la 70%, fata de 90% in 2013.
Crestere incetinita de evaziunea fiscala
Evaziunea fiscala ramane problema principala cu care se confrunta jucatorii de pe piata vanzarilor de flori din Romania, estimata in 2013 la peste 100 milioane de euro.
„Am constatat, din pacate, o crestere a evaziunii fiscale si in online, ceea ce este ingrijorator. Asta inseamna ca unele proiecte de vanzari de flori online au dificultati si ajung sa nu mai inregistreze vanzarile, pentru a nu plati impozit sau TVA. Este o tendinta ingrijoratoare, pentru ca oricum evaziunea din offline ramane la cote ridicate. Nu stiu in ce alt domeniu vedem un nivel similar al evaziunii fiscale” spune Marina Matei.