Conceptul sport Mazda RX-VISION este propulsat de un motor rotativ SKYACTIV-R de nouă generație şi a fost prezentat acum publicului la Tokyo Motor Show.
Cu o configurație clasică pentru o maşină sportivă: motor față și tracțiune spate, Mazda RX-VISION poate fi interpretat drept o „viziune” asupra unui viitoare versiuni de Mazda RX-8.
Deși în prezent nu produce modele de serie echipate cu motor rotativ, Mazda nu a sistat niciodată activitățile de cercetare și dezvoltare. Motoarele rotative se diferenţiază de cele „clasice” în măsura în care generează putere prin mișcarea de rotație a rotoarelor triunghiulare.
Scurtă istorie a motorului rotativ
Mazda a reușit să comercializeze primul motor rotativ în dotarea modelului Mazda Cosmo Sport 110S în 1967. Cel mai de succes dintre acestea a fost Mazda RX-7, cea mai bine vândută mașină cu motor rotativ din toate timpurile, cu mai mult de 800.000 de unități între 1978 și 2002.
Mazda a fost singura companie care a câștigat vreodată cursa de 24 de ore de la Le Mans cu o mașină de curse echipată cu motor rotativ. O performanță reușită în 1991 cu Mazda 787B.
Mazda RX-8 în România la SH
Pentru cei interesaţi de un model Mazda RX-8, astăzi, în România, o astfel de maşină costă în regim second hand aproximativ 5500 – 6500 de euro. Este vorba de maşini cu o vechime de 10 ani, cu motor rotativ de 1,3 litri si app 200 CP.