Sunt 4×4, au sânge de offroader şi sunt fraţii mai mici. Se vând relativ bine în România, nu se vând doar în variante 4×4, ci şi în versiuni 2×4, sunt compacte, au portbagaje generoase, arata bine la exterior şi sunt confortabile la interior. Este vorba, cum zice şi titlul, de Nissan Qashqai şi Mitsubishi ASX.
Nissan Qashqai, între 18 şi 30 de mii de euro
Capota, farurile, stopurile sunt doar trei dintre semnele de punctuaţie ale acestui design fericit. Nissan Qashqai arată ca o maşină de status. Aici este util să amintim multitudinea de sisteme de siguranţă, de avertizare şi prevenţie aflate la bordul maşinii. Poate că uneori eşti tentat să le dezactivezi :). Dar mai bine, nu!
Un Qashqai costă între 18.000 şi 30 de mii de euro, în versiunile de bază, cu o variantă de test al cărei preţ ajunge la 31.700 de euro. În cazul acestui Qashqai, echiparea oferă cam tot ce îţi doreşti, poate chiar şi puţin mai mult.
Este bine de ştiut că Nissan oferă o garanţie de 3 ani pentru Qashqai (maxim 100.000 de km), dar şi posibilitatea achiziţionării în rate cu avans de 15% şi dobândă 0.
Ca variante de motorizare, Nissan Qashqai poate oferi două dieseluri, de 1.5 litri dCi şi 110 cp şi 1.6 litri dCi şi 130 cp, iar pentru benzină, Nissan are în tolbă tot două motorizări. Una de 1,2 litri turbo DIG-T şi 115 cp, cea de-a doua de 1.6 litri DIG-T şi 160 CP.
Mai multe despre Nissan Qashqai gasiţi aici.
Mitsubishi AS, link între oraş şi orice destinaţie
O maşină care vine cu o garanţie de 60 de luni, oferind suficient spaţiu între praguri şi sol pentru a putea fi parcată pe orice fel de bordură. Iese din noroi sau din râu, dacă trebuie să ajungă acolo și poate veni la pachet cu un plafon panoramic în caz că îi sunt solicitate artificii estetice. Foarte important este şi preţul de revânzare al unui Mitsubishi ASX. Maşina îşi păstrează bine valoarea dupa 3, 4 ani de la achiziţionare, asta pentru că se poate vinde cu ceva luni de garanţie.
Exemplarul testat de CasoTeca.ro a fost înzestrat cu un motor diesel de 1,6 litri, capabil de 115 CP şi un cuplu de 270 Nm. Asta înseamnă că maşina poate accelera în aproximativ 11 secunde de la 0 la 100 de km-h şi că motorul îţi este alături dacă vrei să depaşeşti un BMW înscris în Bulgaria pe vreun drum naţional.
Între 20 şi 33 de mii de euro
Maşina testată ne-a pus la dispoziţie un interior negru din piele şi un plafon panoramic de toată frumuseţea, bun pentru urmărit un show aviatic. Evident că un astfel de confort vine cu un preţ pe măsură, nu mai puţin de 32.000 de euro, cu tot cu TVA. Dar dacă nu vrei aşa tratament, sau nu te ţin buzunarele, atunci nu trebuie să scoţi din buzunar mai mult de 20 de mii de euro.
Producătorul japonez nu vrea cu tot dinadinsul să ne oblige să conducem maşini 4×4. Mitsubishi ASX poate fi cumpărat cu şi în variantă 2×4, aceeaşi Mărie, cu aceeaşi pălărie, dar cu un motor pe benzină de 1.6 litri, tot cam 115 cp şi cu o transmisie manuală în 5 trepte. Evident că media consumului e mai mare, dar şi maşina mai silenţioasă şi mai ieftină.
Mai multe despre Mitsubishi ASX gasiţi aici.