Faceți cunoștință cu rivalul Suzuki al mașinilor VW Up, Fiat 500 și Toyota Aygo. Este o mașină de oraș și totuși ceva mai mult de atât – este de asemenea un crossover 4×4 și un companion drăguț.
Inginerii japonezi au fost inventivi în privința mașinii. Deși are o lungime de numai 3,7 metri și un ampatament de doar 2,43 metri, portbagajul măsoară 204 litri în cazul versiunii cu tracțiune 4×4 AllGrip, iar Ignis-ul cu tracțiune doar față promite 260 de litri. Plusul este că cele două jumătăți ale banchetei se pot culisa, iar rabatarea fracționată a spătarului îi oferă lui Ignis o modularitate foarte interesantă. Cei care au copil mic ar trebui să analizeze caracterul practic al lui Ignis, pentru că s-ar putea să realizeze că nu au nevoie de un SUV mai mare în oraș.
Ignis frânează singur
Datorită sistemului de asistență la frânarea de urgență, Ignis frânează singur în caz de urgență. Sistemul se bazează pe două camere de filmat, plasate în partea superioară a parbrizului. În primă fază, sistemul te avertizează insistent dacă sesizează o viteză care ar putea duce la producerea unui impact cu un vehicul sau obstacol din fața mașinii. Dacă nu încetinești, intervine computerul care preia controlul și dictează frânarea de urgență a mașinii. Cele două camere sunt responsabile și pentru funcția de avertizare la depășirea involuntară a benzii de rulare.
Cu Suzuki Ignis, e aproape imposibil să derapezi sau să rămâi blocat
Sistemul de tracțiune integrală de pe Ignis este unul simplist: în mod normal, puterea este transmisă roților față, dar, când este sesizată tendința de derapare a roților punții față, computerul central comandă distribuția puterii și spre roțile spate, prin intermediul unui cuplaj vâscos.
Există un buton pentru activarea Grip Control. Funcția este activă până la 30 km/h și presupune un control diferențiat al roților, frânând roțile ce derapează. Este un mod gândit în special pentru zonele cu pietriș și nisip sau pentru zonele cu noroi ori cu zăpadă.
Chiar dacă are o gardă la sol destul de generoasă, Ignis oferă și o bună stabilitate, datorită ecartamentului mare, roțile fiind împinse mult spre extremități. Ca efect, Ignis-ul are o stabilitate foarte bună în viraje, chiar dacă garda la sol nu e deloc de neglijat: 180 mm. Ignis face față cu brio atât drumurilor proaste, cât și locurilor unde nu există încă drumuri.
Cel mai accesibil SUV de oraș
Suzuki Ignis este, în prezent, cel mai accesibil model din categoria SUV/crossover pe piața noastră: versiunea de bază are un preț de listă de 10.240 euro și un nivel de echipare oarecum mulțumitor. Cea mai ieftină variantă cu tracțiune integrală ALLGRIP costă 12.650 euro, plusând rezonabil la capitolul dotări. Dacă vrei un SUV/crossover cât mai inteligent și care să se preteze în primul rând traficului urban, ei bine, Ignis rămâne singura opțiune viabilă.