Bazându-se pe ”digitalizarea” României, o nouă firmă de asigurări a vrut să vândă RCA exclusiv online. Ce probleme au întâmpinat

0
153

Eazy Asigurări, noul asigurător RCA controlat de patronul Superbet, Sacha Dragic, a renunțat la obiectivul de a vinde RCA exclusiv online și acceptă în prezent și plata în numerar la ghișeele brokerilor. „Această diversificare a canalelor de vânzare ne ajută să atingem o audiență mai largă a ofertelor noastre”, au explicat pentru HotNews.ro oficialii Eazy Insurance.

  • Mitul României ca societate de pionierat în digital și ca ”țară de It-iști” este unul inactual, arată un raport al Comisiei Europene din 2023. Da, România are o bună conectivitate la internet, dar aceasta este o precondiție. Importante sunt și abilitățile persoanelor conectate și investițiile în digital ale firmelor, iar la acestea România ”a fost semnificativ sub media UE”.

Eazy Insurance a primit în septembrie 2023 autorizarea ASF pentru a vinde mai multe produse de asigurare, incluzând RCA, Casco, asigurare pentru locuințe, asigurări de sănătate și de răspunderi civile.

Promisiunea ”exclusiv online”

În luna ianuarie din acest an, Theodor Alexandrescu, președintele Consiliului de Administrație al Eazy Asigurări, a declarat pentru Economica.net că noul jucător digital își va vinde exclusiv online produsele de asigurare, ceea ce ar fi fost o premieră pentru piața din România.

Compania nu a emis nicio poliță RCA în primele șase luni din acest an, după cum au transmis pentru HotNews.ro oficialii ASF, primele vânzări începând abia în luna iulie din 2024.

Șeful Safety Broker: Eazy a început vânzarea exclusiv online, dar după 30 zile a început să vândă și cash la ghișeele brokerilor

Viorel Vasile, directorul executiv al Safety Broker, cel mai mare broker de asigurări din țară după numărul de asigurări intermediate, a explicat publicului HotNews.ro cum se vând asigurările în rețeaua companiei pe care o conduce.

„Eazy a început vânzarea exclusiv online, dar după 30 zile a început să vândă și prin intermediul marilor rețelele de brokeraj. În acest moment, vânzările Eazy nu diferă de vânzările celorlalți asiguratori – clienții putând plăti și cash / card bancar la ghișeele brokerilor”, a declarat pentru HotNews.ro Viorel Vasile, CEO al Safety Broker.

Cum explică Eazy Asigurări decizia de a vinde RCA și off-line

Contactați de HotNews.ro, oficialii Eazy Insurance nu au furnizat informații legate de vânzările înregistrate până acum sau estimări privind sfârșitul de an, dar au confirmat că au început să vândă și off-line prin rețeaua brokerilor.

„Așa cum am anunțat, obiectivul Eazy Asigurări este de fi un jucător digital, care folosește tehnologia pentru a răspunde nevoilor clientului modern.

Odată cu începerea activității și pe fondul interesului potențialilor parteneri din zona de brokeraj, am decis să extindem mixul de distribuție prin includerea canalului de brokeri tradiționali (off-line)”, au precizat pentru HotNews.ro oficialii Eazy Insurance.

”Partenerii noștri au răspuns cu deschidere și entuziasm acestei colaborări, iar în momentul actual suntem prezenți în ofertele a peste 50% dintre brokerii acreditați. Această diversificare a canalelor de vânzare ne ajută să atingem o audiență mai largă a ofertelor noastre.

Reiterăm că obiectivul nostru strategic de a deveni un lider în domeniul tehnologiei nu s-a schimbat. Continuăm să investim în digitalizarea tuturor proceselor și vom monitoriza cu atenție evoluția celor două canale de distribuție, online și off-line.

În ceea ce privește estimările pentru acest an, suntem încrezători că diversificarea canalelor de distribuție ne va permite să creștem semnificativ numărul de polițe încheiate și să ne atingem obiectivele financiare.

În septembrie 2023, compania a fost autorizată de către ASF să practice o gamă variată de produse de asigurare, incluzând RCA, Casco, asigurare pentru locuințe, asigurări de sănătate și de răspunderi civile. Până la finalul anului, Eazy Asigurări intenționează să își extindă oferta cu două noi produse facultative”, a mai spus firma.

România, pe ultimul loc în UE la digitalizarea reală

Mitul ”României digitale” se bazează pe realități sau percepții precum accesul rapid la internet și numărul mare de lucrători buni din IT prezenți în România. Dar digitalizarea este o paradigmă mult mai complexă, a avertizat un raport al UE, datat 2023.

Potrivit acestei analize a Comisiei Europene, țara noastră stă extrem de prost la trei din patru variabile luate în calcul: capitalul uman, integrarea tehnologiei digitale și serviciile publice digitale.

”România are un decalaj deosebit de mare în ceea ce privește cel puțin competențele digitale de bază (28% față de 54% media UE), în condițiile în care obiectivul UE este ca 80% din populația cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 de ani să aibă aceste competențe”, consemnează raportul Comisiei Europene.

Nici numărul mare de specialiști IT nu este o realitate. ”Proporția specialiștilor IT în totalul locurilor de muncă este de 2,8%, față de media UE de 4,6%”, arată documentul din 2023.

E adevărat că stăm bine la conectivitate, dar e important nu numai ce abilități are persoana care beneficiază de conectivitate, ci și care este nivelul digitalizării într-un domeniu, precum asigurările. În sine, conectivitatea este o precondiție, cum o numește și raportul.

”Conectivitatea este domeniul în care România obține cele mai bune rezultate, îndeplinind una dintre precondiții pentru o transformare digitală de succes. 96% din gospodăriile din România au deja acces la rețele Gigabit/FTTP, ceea ce este cu mult peste media UE, care este 73% pentru acoperirea VHCN și 56% pentru acoperirea FTTP”, se arată în document.

În schimb, ”Digitalizarea întreprinderilor rămâne o provocare majoră în România. Sunt necesare
tehnologiile avansate precum serviciile de cloud computing, inteligența artificială și big data au fost semnificativ sub media UE”, susține cercetarea Comisiei Europene.

Suprize în topul RCA: Axeria și HD au ajuns la aproape 18% din piață / Generali a urcat pe 4

Top RCA în primul semestru 2024. Date preliminare ASF
Top RCA în primul semestru 2024. Date preliminare ASF

Datele preliminare ale ASF, obținute în exclusivitate de HotNews.ro, arată că în primul semestru din acest an românii aveau încheiate peste 1,64 milioane de contracte RCA la Axeria și HD. Raportat la cele peste 7,5 milioane de contracte în vigoare la 30 iunie, cei doi asiguratori din Franța și Cipru controlau 21,9% din parcul auto asigurat RCA din România.

Doar în primul semestru din acest an au fost încheiate în total peste 4,3 milioane de contracte RCA, un sfert dintre acestea în contul Axeria Iard și Hellas Direct.

Groupama, Allianz-Țiriac și Grawe au rămas pe primele trei poziții atât în privința numărului de contracte, cât și a veniturilor din primele brute subscrise (PBS) din contractele încheiate în prima jumătate din acest an, astfel:

  1. Groupama: 1,12 miliarde lei / 1,13 milioane contracte
  2. Allianz-Țiriac: 989,7 milioane lei / peste 655.000 contracte
  3. Grawe: 596,6 milioane lei / peste 680.000 contracte
  4. Generali: 453,3 milioane lei / circa 300.000 contracte
  5. Axeria: 431,2 milioane lei / peste 500.000 contracte
  6. HD: 404,2 milioane lei / peste 550.000 contracte
  7. Asirom: 379,9 milioane de lei / peste 260.000 contracte
  8. Omniasig: 347,8 milioane lei / aproape 210.000 contracte

Al 9-lea jucător din piața RCA, Eazy Asigurări, firmă controlată de fondatorul Superbet, Sasha Dragic, s-a autorizat la ASF în septembrie anul trecut pentru a vinde RCA, iar primele contracte a început să le emită în luna iulie din acest an.

Din raportările transmise, Eazy Asigurări nu a subscris nicio poliță de asigurare în primul semestru 2024, a comunicat ASF către HotNews.ro.

Ce asigurători vând RCA în România

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a autorizat în data de 12 septembrie 2023 funcționarea unui nou jucător pe piața RCA: Easy Insurance. Firma face parte din divizia de investiții D Craig Holding, controlată de Sacha Dragic, patronul Superbet, și soția acestuia Augusta Dragic.

După retragerea licenței Euroins, la 31 martie 2023, pe piața asigurărilor își desfășurau activitatea șase asigurători autorizați de ASF pentru activități de asigurare RCA, respectiv: Allianz-Ţiriac, Asirom VIG, Generali, Grawe, Groupama și Omniasig VIG.

Pe piața RCA din România își mai desfășoară activitatea în baza dreptului de stabilire două sucursale: Axeria IARD (Franța) și Hellas Direct (Cipru). Sucursala Axeria Iard și-a început activitatea pe piața RCA în ultimul trimestru al anului 2021, în timp ce Hellas Direct (HD Insurance) a intrat pe segmentul RCA din România la sfârșitul anului 2022.

PRECIZARE: O versiune anterioară a acestui articol conținea un tabel al vânzărilor pe companii, pe o săptămână din august 2024, furnizat de firma Safety Broker. Firma a fost somată anterior de Consiliul Concurenței și HotNews a decis să scoată tabelul, decizând că sensul articolul nu este afectat și că interesul public al informării nu suferă o pierdere importantă dacă se elimină vânzările pe o săptămână, câtă vreme statisticile pe care le prezentăm în articol conțin vânzările totale, ale acelorași companii de asigurări.

Sursă HotNews

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Pentru a aproba comentariul dumneavoastră, vă rog să efectuaţi următorul calcul: *