Honda Civic este mai vie ca niciodata, mai ales GT

0
333

Acum nu văd de ce oraşul, oricare ar fi el, nu s-ar umple cu Honda Civic. Această inteligentă remarcă o fac abia după ce, în sfârşit, am reuşit sa iau la o plimbare de plăcere cel mai nou model de Honda Civic şi pe deasura şi GT. Honda Civic GT urcă într-un top personal al maşinilor compacte foarte sus, pe una dintre primele două poziţii. Din afară, Honda Civic este excentrică, unii o văd urâtă, alţii interesantă, dar nimeni nu o vede frumoasă. Cel puţin aşa mi-au spus cei pe care i-am întrebat eu, micul meu sondaj nefiind reprezentativ decât pentru pool-ul ales de mine. Oricum, cu toate ca nu este de ieri de azi pe piaţă, în linii mari, în actuala formă, Honda Civic GT reuşeste să suscite interesul participanţilor la trafic. Mai ales dacă este roşie! Deci, mă întreb, mai îi trebuie să fie frumoasă?

Interiorul maşinii este unul eminamente hi-tech, nu la fel de „desprins din industria aeronautică” precum cel al suratei sale mai mici, Honda CR-Z. Însă unul încărcart cu tot felul de „semnalizatoare” ale stărilor prin care trece compacta. Astfel, ai impresia că Honda Civic este un fel de hibrid, o imperechere între un vehicul clasic şi ceva viu, ceva cu ADN.

Oricum, maşina iţi arată cât de fericită este cu consumul de combustibil şi fericirea ei este transmisă prin culoarea verde. Dacă vrei să o ţii „verde”, atunci trebuie să schimbi treptele cănd iţi spune să o faci. Dacă o asculţi îţi dăruieşte un consum de 7 litri la suta de km pe un traseu mixt. Dacă tot vorbim despre consum, trebuie să luăm în calcul un lucru important, anume mărimea motorului maşinii de test. Civicul oferit de Honda avea sub capotă un motor de 1.8 litri şi nu mai puţin de 140 de Cp. Destul de mult pentru o maţină de 1200 de kg, goala… goala în habitaclu!

Pasagerilor le e bine înauntrul Civicului, în spate pare să fie mai mult loc decât în Focus sau Astra, însă este mult mai bine la volanul maşinii. Oricum, Honda Civic este bine antifonata, pasagerul are boxa în ureche, nu strada sau motorul, doar dacă ridici turaţia la un nivel supersportiv!

Poate că mi-ar fi plăcut ca Honda Civic să aibă garda la sol mai ridicată, însă nu ar mai fi fost „alternativa premium japoneză”. Pe de altă parte, dacă am fi locuit într-o ţară europeană, poate ca bordurile nu ar mai fi fost aşa de înalte.

Cât costă o astfel de minune japoneză? Iata:
1.4, transmisie manuală, (benzina) – 14.480 Euro
1.8, transmisie manuală, (benzina) – 16.480 Euro
1.8, transmisie automată (benzina) – 17.480 Euro
1.8 Sport,  transmisie manuală, (benzina) – 15.980 Euro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Pentru a aproba comentariul dumneavoastră, vă rog să efectuaţi următorul calcul: *