STIHL România gestionează de patru ani programul „Rabla pentru motounelte”, reușind anul trecut să scoată de pe piață nu mai puțin de 10.000 de utilaje vechi. De la lansare, numărul total de echipamente uzate înlocuite de STIHL a fost de 25.000. Programul este similar cu cel de reînnoire a parcului auto, având însă doar susținere privată.
“Am continuat și în 2013 acest program și am avut un succes mai mare ca în orice an. Aceasta înseamnă că românii au început să fie din ce în ce mai atenți la factori precum randament, performanță, consum, poluare și la alte obiecte pe care și le achizionează, în afară de autoturisme. Până acum am derulat programul doar pe motoferăstraie și motocoase, iar de anul acesta am introdus o categorie nouă de produse, spălătoarele cu apă sub presiune, așteptându-ne să avem cel puțin aceleași rezultate ca anul trecut”, declară Ioan Mezei, director general STIHL România.
Programul este activ în toată rețeaua STIHL, care a ajuns la peste 300 de magazine, operate de peste 200 de dealeri. Mecanismul programului din acest an este foarte simplu. Utilizatorul se prezintă la un magazin STIHL cu un utilaj vechi sau stricat, indiferent de marcă și primește un discount la achiziționarea unuia nou care se află în acel moment în program. Subvenția poate varia între 195 și 750 RON. Echipamentele care sunt în program în acest an sunt din categoriile motoferăstraie și utilaje de curățat cu înaltă presiune.
“Compania noastră poate avansa și mai mult cu acest tip de proiecte, putând să activeze chiar și un program de tip ≪Prima motounealtă≫, aceasta însă doar în condițiile în care ar exista un finanțator pentru acest program” menționează Ioan Mezei.
De la începutul anului prin acest program au fost înlocuite nu mai puțin de 2000 de utilaje, cu aparate noi dotate cu motoare de ultimă generație, cu consum mic și nivel de poluare redus cu până la 40% față de modelele vechi.
Despre compania STIHL
STIHL este o afacere de familie originară din Germania, fondată în 1926 de către Andreas STIHL. Veniturile grupului în 2013 au fost de 2,81 miliarde de euro, în creștere cu 1,4% față de 2012. STIHL numără peste 13.800 angajati, deţine 6 fabrici, 34 de centre naţionale de vânzare, fiind în contact cu 120 de importatori și având o prezență în 160 de ţări. STIHL România este o companie deţinută 100% de firma mamă şi a fost înfiinţată în 1997. În prezent STIHL România importă motounelte sub brandurile STIHL şi VIKING.