Avem nevoie de educație în ceea ce privește eficiența energetică a clădirilor

0
406

URSA, vata de sticla pentru mansarda“Din experienţa noastră și din păcate pentru consumatorul final, constructorul alege deseori produse neconforme pentru izolarea pereților sau a acoperișurilor, doar pe criteriul preţ. Am intalnit deseori constructori ce raspund la intrebarea “ce izolatie folositi?” cu expresia “le pun 10 centimetri de vata galbena, sa vada ca-i izolatie!” – adaptarea perfecta a clasicului “merge si asa” explică Sorin Pană, director comercial URSA România.

Deşi URSA şi alţi jucători deţin în portofoliu produse specifice pentru toate tipurile de aplicații, din experienta si statisticile vanzarilor aflăm că se foloseşte același tip de material de izolație pentru orice aplicație și anume, “cea mai ieftină soluţie existentă”. Asta înseamnă o izolare neconformă în pereți şi acoperișuri, si o lipsa totala de izolatie fonica la pardoseli. Situaţia se răsfrânge în cele mai multe cazuri asupra consumatorului care plăteşte mult mai mult la întreţinere, iar gradul său de confort este implicit mai mic.

”Vedem că piaţa acoperișurilor creşte, dar cea a materialelor izolante, nu. Fenomenul este totuşi explicabil deoarece un acoperiș îl cumperi pentru că îți trebuie ceva deasupra capului, în timp ce despre izolarea casei, deşi se fac eforturi de comunicare, puţini reuşesc să controleze procesul de achiziţie până la capăt. Însă noi ca producători avem și responsabilitatea de a informa clienții referitor la eficiența energetică dar și la economiile făcute în bugetul familiei. La sfârșitul lanțului de consum, cu cât ai casa mai bine izolată, cu atât ai mai puțină nevoie de gaze sau de alte surse de încâlzire. Asta înseamnă mai puțini copaci tăiați pentru lemne de foc sau mai puțină dependență de resurse de import. E o greșeală de strategie a întregului segment de piață şi chiar a autorităţilor publice. S-a făcut prea puțin în această direcție de educare a consumatorului final însă nu este timpul pierdut” precizează Sorin Pană.

Ce ştiu romanii despre consumul de vată de sticlă pentru izolaţii

Din studiile de piaţă ale Ursa reiese că doar 1-2 procente din beneficiarii finali sunt interesați de ce tip de vată minerală cumpără, care este grosimea izolației și care este calitatea produsului folosit.

Pentru 150 mp de acoperiș prețul mediu pentru o izolație cu vată de sticlă de calitate premium, cu grosimea de 30 cm, este de cca. 4000 de RON. Iar dacă se folosește un material de calitate basic, la aceeași grosime, pentru aceeași suprafață, prețul poate ajunge la aproximativ 3000 RON. Din păcate, greșeala pe care o fac cei mai mulți beneficiari este că nu folosesc grosimea recomandată de minim 30 cm la izolațiile acoperișurilor, dimensiunea cea mai întâlnită fiind de 15 cm sau chiar mai puțin. Diferența de preț se va regăsi în scurt timp la facturile de încălzire.

Producătorii de acoperișuri ar trebui să promoveze un sistem complet pentru acoperis care să fie alcătuit din tablă și izolație. O izolație corectă la acoperiș elimină complet pierderile de căldură și asigură izolația fonică necesară. ”Avem cazuri în care s-au folosit 40 cm de vată minerală de calitate premium la izolarea acoperișului, fapt ce a condus la o izolare fonică excelentă și la economii uriașe la încălzire. Pe de altă parte, peste 95% din proprietarii de case pierd anual peste 2700 de lei din cauza izolării ineficiente a acoperișului. Aceștia sunt banii pe care mulți români îi plătesc în plus pe combustibil pentru încălzire și pe curent electric pentru răcire în timpul verii. Iar dacă luăm în calcul că o casă este locuită cel puțin 30 de ani, atunci pierderile se ridică la peste 80.000 de lei” explică Sorin Pană.

URSA Romania, afaceri al 9 luni din 2014

Compania URSA România a înregistrat la 9 luni o cifră de afaceri de 4 milioane de euro, evoluţie similară cu cea înregistrată anul trecut. “Pe zona izolației din vată minerală de sticlă piața a scăzut cu 3-4% față de anul trecut, iar estimările făcute de noi în septembrie arată că e încă în scădere” declară Sorin Pană, director comercial URSA România.

Pe parcursul celor 9 luni trecute din 2014, piaţa de izolaţii a fost una extrem de ezitantă. “În prima parte a lui 2014 s-a văzut o creștere de două cifre, dar a venit un aprilie foarte slab. Una din explicaţiile plauzibile este că revânzătorii merg exclusiv pe achiziţionarea de vată în promoţii, când îşi fac stocuri, iar vânzarea se face pe aceleaşi criterii”, precizează Sorin Pană.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Pentru a aproba comentariul dumneavoastră, vă rog să efectuaţi următorul calcul: *