„Cel mai neprietenos an din istoria de 18 ani a AdePlast este acest 2014. Nu pentru că nu am crescut, căci am crescut mult. Ci pentru că este extrem de derutant să funcţionezi într-o piaţă care şi-a pierdut total direcţia” declară Marcel Bărbuţ, CEO AdePlast.
După 9 luni din 2014, compania AdePlast a ajuns la o cifră de afaceri de 241 milioane lei ( 54 milioane euro), în creştere cu 24 de procente faţă de 2013.
Din estimările AdePlast reiese că sectorul construcţiilor în ansamblul său s-a contractat cu câteva puncte procentuale în cele 9 luni din 2014. „Pentru ca piaţa noastră să iasă la sfârşit de an măcar la nivelul lui 2013 ar trebui să avem un ultim trimestru extraordinar, lucru însă greu de imaginat. Oricum, piaţa s-a susţinut din investiţii private şi din renovări” declară Marcel Bărbuţ.
AdePlast a reuşit creşterea de 24 de procente la 9 luni după ce la începutul anului a putut folosi integral investiţiile sale din ultimii ani: vopsea, polistiren expandat şi extrudat şi mortare uscate. „Într-o piaţă în care preţul este singurul criteriu de alegere a unui produs, să reuşeşti să creşti fără campanii de reduceri permanente şi fără a-ţi afecta profitabilitatea, înseamnă că poţi să oferi acel preţ. Asta nu e de mirare dacă ne gândim că de la începutul crizei AdePlast a investit permanent în tehnologie şi în tehnologia cea mai noua la momentul contractării lucrării” susţine Marcel Bărbuţ.
„Cu toţii ştim că România are nevoie de investiţii pentru a nu cădea în recesiune economică, ştim că trebuie să ieşim la export cu marfa noastră ca să aducem valoare adăugată economiei, iar mediul privat se pare că asta încearcă să facă. Însă, lipsa aproape totală a investiţiilor publice a tras puternic în jos sectorul construcţiilor şi economia în ansamblul ei în cele noua luni scurse din 2014” declară Marcel Bărbuţ.
AdePlast a punctat în 2014 pe Divizia de Vopsele datorită gamelor noi pe care le-a adăugat în ofertă. „Acum contăm serios pe piaţa de vopsele și cu alte produse, cum ar fi lacurile şi grundurile pentru lemn şi metal, pe lângă deja clasica vopsea lavabilă şi tencuielile structurate. Vom depăşi businessul de anul trecut pe această zonă” declară Marcel Bărbuţ.
Cele 5 solutii „la cheie” de termosisten ale AdePlast au reuşit şi ele să crească businessul companiei. „Aici am facut treabă, deşi vorbim de o piaţă extrem aglomerată, doar pentru că am acoperit integral cu cele 5 tipuri de termosistem întreaga piaţă. Faptul că putem livra de pe cele trei platforme AdePlast ne oferă un avantaj major care se poate măsura în timp şi bani” declară Marcel Bărbuţ.
Produse româneşti la export cu AdePlast
O altă sursă de creştere la 9 luni este şi exportul, cu o cifră de afaceri de app. 2,6 milioane de euro. „AdePlast a reuşit să pătrundă la Vest până în Belgia, prin Ungaria, Austria şi Germania, la Sud mergem şi în Grecia, dar avem deja o prezenţă buna în Bulgaria, iar la Est suntem prezenţi în Moldova. Aşteptăm cu mare interes aşezarea pe un făgaş normal a situaţiei în Ucraina şi vom începe vindem şi acolo” declară Marcel Bărbuţ.