Hyundai i30 a primit un facelift în prima parte a lui 2015, dar şi o super cutie de viteze, una automată DCT (dublu ambreaj) în 7 trepte. Dincolo de aspectul sportiv, maşina reuşeşte să se gată de la egal la egal cu concurenţa mai titrată.
După vreo 400 de km prin Bucureşti şi în afara lui, am constatat că ar stă bine în garajul oricui un astfel de exemplar auto. Mai ales dacă are sub capotă un motor pe benzină de (GDI) 1,6 litri şi 135 de CP, şi ar avea şi o cutie automată în 7 (nu 6) trepte.
Cum se mişcă compactul Hyundai
Cutia (n.r. cu dublu ambreaj DCT) în 7 trepte este o adevărată „piesă”. Constaţi că maşina este permanent peregătită să accelereze, e permanent în cuplu, uiţi pur şi simplu de schimbător. Este clar ca Hyundai a reuşit să aducă confortul şi tehnologia de ultimă generaţie mult mai aproape de oamenii care au în jur de 18 mii de euro pentru o maşină compactă.
Sigur, ai de ales dintr-o impresionantă galerie de maşini: VW Golf, Ford Focus, Peugeot 307, Toyota Auris, Citroen C4 etc., maşini care populează clasa compactă, fiecare cu plusuri şi cu minusuri. Oi spunem doar că Hyundai i30 trebuie luat în considerare drept o maşină demnă să stea alături de cele enumerate mai sus.
Estetic, poate mai agresivă decât contracandidatele germane
Hyundai i30 este o maşină construită în Europa, cu dotări pe gustul europenilor. Tot pentru europeni este gândit şi la nivel estetic. La exterior maşina arată destul de agresivă, poate mai agresivă decât contracandidatele germane. Singura temere este legată de cat de actual se va păstra la revânzare aspectul exterior. Dacă ne uităm la preţul de revânzare al modelelor Hyundai i30 din, sa zicem, 2010, atunci nu ne mai punem această problemă. Maşinile cu motor pe benzină de 1,6 litri stau la peste 6000 de euro, chiar dacă depăşesc 100 de mii de km.
Interiorul este elegant şi uşor sportiv, poate că la nivelul consolei centrale designerii Hyundai ar fi putut integra un LED mai actual pentru a completa armonios atmosfera de maşină contemporană. Altfel, caracteristici precum opţiunea de volan sport/confort/normal sau scaunele încălzite, fac din Hyundai i30 un model atrăgător pentru o familie tânără, dar şi pentru un senior.
Experienţă la volanul lui Hyundai i30
În oraş consumul este variabil, la fel de variabil cât este şi timpul pe care-l petreci între două adrese, în funcţie de ora sau ziua în care pleci la drum. Din scurta noastră testare, am aflat ca Hyundai i30 poate să consume app 8 litri la 100 de km, asta în configuraţia de test. Trebuie să spunem şi că cei 135 de CP şi cutia 7DCT te imbie la condus sportiv imediat ce strada se eliberează.
În afara oraşului, la condus regulamentar, maşina nu vrea mai mult de 5 – 5,5 litri la 100 dekm. Dacă vrei să-i foloseşti calităţile pe de-a-ntregul şi nici nu-ţi pasă de carnet, atunci cu piciorul apăsat pe kickdown ajungi uşor la 180 de km/h şi consumul chiar nu mai contează.
Pentru a continua povestea, click aici!