Practica concurenței parazitare, când o marcă necunoscută se folosește de numele unei mărci cu nume mai sonor pentru a câștiga teren este binecunsocută. Aceasta pare să fi inspirat și alte tehnici mai mult sau mai puțin legale prin care cineva își poate crește popularitatea site-ului propriu. Un astfel de caz în reprezintă disputa dintre magazinul DOMO și CEL.ro.
Începând cu luna iulie a acestui an, clienții online ai DOMO au fost induși în eroare de o practică ilegală a companiei deținătoare a CEL.ro. Astfel, persoanele care au încercat accesarea magazinului din Google, după o simplă căutare a cuvântului “domo”, utilizând acest motor de căutare, erau redirectionați de fapt catre site-ul CEL.ro, acesta fiind primul rezultat generat de acest motor de cautare, printr-un link sponsorizat care conținea expresia “domo.ro”.
Această conduită a continuat pe parcursul a mai multor luni, folosindu-se în mod nelegal numele de domeniu DOMO.ro Numele de domeniu a fost utilizat nelegal prin includerea acestuia atât în linkul paginii web http://www.cel.ro/domo, cât și în conținutul acesteia sub forma unui hyperlink care trimite la rândul său la aceeași pagină web a CEL.ro.
Casa de avocatură Cunescu, Balaciu și Asociații va reprezenta deținătorii mărcii DOMO și numelui de domeniu DOMO.ro în această disputa legală cu CEL.ro.
„Pe lângă această practică, tot în luna iulie, compania deținătoare CEL.ro a înaintat o cerere către OSIM pentru a înregistra în mod abuziv marca DOMO, în condițiile în care dreptul de utilizare aparține altei companii. Ca urmare a acestei situații, am demarat, în numele titluarului numelui de domeniu, operațiunile legale pentru recuperarea prejudiciului în cazul acțiunilor reprezentanților CEL.ro împotriva DOMO.ro, în spațiul online, dar și în cazul încercării de preluare a mărcii la OSIM”, declară Dinu Petre, partener Cunescu, Balaciu și Asociații.