Qashqai cu injecţie de la Renault F1

Pentru anul în curs Nissan a anunţat pentru Qashqai o nouă gamă, un nou început. Cîteva chichiţe schimbate la noile modele fac din crossoverul de clasă ce o maşină şi mai interesantă. Cel mai important amănunt mi se pare faptul că modelul crossover a intrat şi el pe mâna celor de la Renault F1 engineering, băieţi care ştiu cum stă treaba când vine vorba de motoare.

Astfel, din bătrânescul diesel de 1.6 litri dCi care, sincer, nu mai era capabil să surprindă pe nimeni, ingineraşii slefuiţi în F1 au reuşit să scoată nu mai puţin de 130 de cp la un cuplu de 320 Nm. Cam cât se chinuie alţii să scoată din diesele de 2.0 litri. Asta s-a realizat cam aşa: “propulsorul a inregistrat peste 30 de brevete” spun oficialii Nissan într-un comunicat de presa.

O altă adăugire în oferta Nissan Qashqai este o transmisie, sa-i zicem automată. Este vorba de un CVT cu “cel mai ridicat raport, 7.3:1, chiar mai bun decat la o cutie de viteze automata cu 7 trepte” după cum spun cei de la Nissan în acelaşi comunicat de presa. Cutia reuşeşte să menţină maşina aproape permanent “în cuplu” optim.

Lista noutaţilor ar putea fi completată cu sistemul Start&Stop sau sistemul “vedere la 360°” care oferă vizibilitate completă pentru şoferul Qashqai-ului prin combinarea imaginilor preluate de 4 camere video montate pe grila frontala, haion si oglinzile retrovizoare exterioare.

Toate aceste lucruri nu vin ieftin. Un Nissan Qashqai bine dotat poate depăşi cu uşurinţă 30 de mii de euro.

S-ar putea sa iti placa si...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


9 × = 54

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>