Cazanele murale conventionale Vitopend 100-W şi cele de pardosela cu functionare pe principiul gazeificarii lemnului Vitoligno 100-S au adus un aport semnificativ la cifra de afaceri Viessmann. Compania a comercializat în România peste 28.000 astfel de sisteme de încălzire în fiecare an.
La 9 luni din 2015, Viessmann a înregistrat o evoluţie pozitivă a cifrei de afaceri faţă de aceeași perioadă a anului trecut. „Avem o creştere bună a cifrei de afaceri, am depăşit 84 milioane lei la 9 luni, în contextul în care piaţa HVAC din România are un uşor trend pozitiv” declară Olimpiu Achim, director general al Viessmann.
Din 26 septembrie urmărim etichetele
Cel mai interesant moment din piaţa de centrale termice a avut loc la sfârşitul lunii septembrie. Pe 26 septembrie a intrat în vigoare Directiva Europeană ErP (Efficiency related products) care reglementează etichetarea sistemelor de încălzire ca ansamblu. „Etichetarea este în fapt un lucru cât se poate de normal. Consumatorii români sunt obişnuiţi cu un astfel de limbaj vizual dat fiind că etichetarea este folosită deja de ani buni în piaţa de produse electrocasnice” declară Olimpiu Achim.
mai multe info despre centralele in condensatie aici
Ca o consecinţă a acestei directive, care se aplică la nivelul tuturor ţărilor din UE, vom fi martori ai orientării consumatorilor către cazanele în condensație cu randament ridicat, în detrimentul celor convenționale care acum încă domină autoritar piața din România” mai spune Olimpiu Achim, director general al Viessmann
Viessmann a introdus pe piaţa din România încă de la sfarsitul anilor ’90 tehnologia cazanelor în condensaţie, tocmai pentru că acesta oferă costuri mai mici la factura la gazele naturale în comparatie cu tehnologia pe care o putem numi generic „clasică”. „Viessmann domină acest segment din piaţa centralelor termice, o zonă pe care mizăm şi de acum încolo. Centrala termică cu cazane în condensaţie se bazează pe o tehnologie mult mai eficientă decât cea clasică. Datorită acestui randament foarte ridicat investiția poate se amortizeze în doar cativa ani de la instalare” declară Olimpiu Achim.
Creşteri în zona tehnologiilor bazate pe energie regenerabilă
Din ce în ce mai mulți români caută să-și completeze sistemele de încălzire clasice cu unele bazate pe energie regenerabilă. Astfel, aceste sisteme se aliniază conceptului de sustenabilitate, reduc costurile pentru facturi și sunt mai eficiente, având în vedere că nu se bazează pe combustibili fosili.
„Am observat atât în sectorul comercial cât și în cel privat un interes in crestere pentru tehnologiile de „completare”. Echipamentele bazate pe energie solară și cea a pamantului au fost ceva mai căutate decât în anii anteriori. Credem că unul dintre motivele pentru care cei mai mulți clienți au ales aceste tipuri de produse consta in dorinta de a reduce costurile cu incalzirea, cat si minimalizarea dependentei fata de combustibilii fosili”, declară Olimpiu Achim.
Aer condiţionat si echipamente de refigerare de la Viessmann
Un alt semnal pozitiv in acest an l-am primit din segmentul echipamentelor de ventilatie si climatizare, unde Viessmann a devinit un jucator tot mai cunoscut fiind prezent deja cu astfel de produse in oferta mai multor mari retaileri din Romania. În perioada foarte caldă pe care am traversat-o s-a observat o creștere a procentului din vânzările totale în rândul produselor de răcire a aerului. În vara care tocmai a trecut, cele mai căutate tipuri de sisteme de răcire Viessmann în rândurile românilor au fost aparatele de aer conditionat monosplit.
Neinfluenţate de anotimp sunt sistemele de refrigerare marca Viessmann care se adresează business-urilor din retail, industria alimentara si HORECA. Mobilier frigorific şi camere de refrigerare marca Viessmann se găsesc deja în lanţurile de retail din România şi se vând anual în sute de unităţi pe tot globul.